حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز شنبه در همایش ملی روز جهانی «گردشگری» که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی در زاهدان برگزار شد اظهار داشت:  فلسفه روانشناسی باعث صفای روح و ایجاد نشاط در افراد می‌شود که این امر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: فلسفه اجتماعی گردشگری، فلسفه سیاسی و ایجاد همبستگی، فلسفه علمی و فرهنگی و در عصر معاصر فلسفه اقتصادی از جمله مهمترین زاویه‌های دید و فلسفه در درون حوزه گردشگری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه موضع اسلام در برابر تمام فلسفه‌های عنوان شده مثبت و قابل حمایت است بیان کرد: ۴۰ گرایش در فقه و حقوق وجود دارد که یکی از این موارد گرایش به حوزه گردشگری و قلمرو مربوط به آن است.

وی با بیان اینکه جایگاه گردشگری در کشور پایین است تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور و سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری وجود دارد که برای نشان دادن و به فعلیت رساندن آنها باید تلاش بسیار شود.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با بیان اینکه حوزه گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایران خواهد داشت گفت: باید بند ناف اقتصاد کشور از منابع نفتی را قطع و به حوزه‌هایی همچون گردشگری پرداخت.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور نیز اظهار داشت: متاسفانه ظرفیت‌های گردشگری ایران آنگونه که باید نشان داده نمی‌شود.

علی رفیعی بیان کرد: رسانه‌ها، استانداران، فرمانداران و همچنین توجه جهانی می‌تواند نقش مهمی در رونق حوزه گردشگری کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: باید در حوزه عملکرد گردشگری پیگیری و مداومت همیشگی وجود داشته باشد و در خصوص گزارش عملکرد هر بخش توجه و موارد خواسته شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور با بیان اینکه چهار هزار و ۷۰۰ آژانس ایران در جهت رشد گردشگری آماده خدمت رسانی هستند افزود: هر فرد باید با جدیت و توجه ویژه در خصوص نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری منطقه خود وارد عمل شوند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار و یکی از مناطق امن کشور است.

به گزارش ایرنا همایش جهانی روز «گردشگری» با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و شماری از مسئولان کشوری و استانی برای نخستین بار خارج از پایتخت و در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.