احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه در حوزه اقتصاد مقاومتی امروزه مهم و لازم است توجه به اولویت‌های هر بخش است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر جا که نیاز به کار و یا کالایی است که از خارج کشور وارد و یا کالایی که با ارزش افزوده می‌توان ارزشش را مضاعف کرد باید وارد عمل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که بر آن تاکید فراوان می‌شود هیچ فرقی با سایر اقدامات مربوط به حوزه وظایف دستگاه‌ها ندارد بلکه اولویت دادن و توجه بخشیدن ویژه‌تر نسبت به یک امری را طلب می‌کند.

وی بیان کرد: توجه بخشیدن به حوزه اقتصاد مقاومتی نباید به گونه‌ای باشدکه سایر وظایف مربوط به یک دستگاه اداری مغفول بماند.

موهبتی افزود: اگر امروز ۳۰۰میلیون یورو به راه آهن چابها - زاهدان در نظر گرفته شد دلیلش اولویت و اثرگذاری این پروژه در حوزه ملی و فرا ملی بوده است.

وی اظهار داشت: حوزه معدن یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در سیستان و بلوچستان است و تا پایان امسال شاهد یک اتفاق ویژه معدنی در این منطقه خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در منابع موجود برای اقتصاد مقاومتی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۲۶ مورد آن تایید شده است.

موهبتی به نقش رسانه در انعکاس کارهای انجام شده در سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: رسانه‌ها با گرفتن خبر و مصاحبه از مسئول دستگاه‌های فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی نسبت به نشان دادن فعالیت‌های این حوزه می‌توانند کمک کننده باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: استفاده از بهره‌وری مناسب در تمام حوزه‌های اداری و غیر اداری مهم و کارآمد است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

غلامرضا مالکی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مشاغل اصلی در کشور محسوب می‌شود و بیشترین سرانه آبی را به خود اختصاص داده افزود:سرانه تولید محصول کشاورزی در ایران یک کیلوگرم محصول به ازای هر مترمکعب است در حالیکه این رقم در خارج کشور ۳کیلوگرم است.

وی ادامه داد: سه اصل نیروی انسانی کارآمد، انرژی ارزان و تامین غذایی مواردی هستند که در توسعه یک کشور نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها در کشورمان وجود دارد اما آنگونه که باید تاکنون از آن استفاده نشده است.

وی بیان کرد:در حوزه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان اولویت و برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.