ابراهیم نرماشیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز اوتیسم ایرانشهر تنها مرکزی است که به بیماران اوتیسم جنوب سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می‌کند. 

وی با بیان اینکه به ازای هر کودک اوتیسم اداره بهزیستی ماهانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال یارانه به مرکز پرداخت می‌کند افزود: تمام هزینه های بیماران اوتیسم از سوی بهزیستی تامین می شود. 

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: اوتیسم یک شرایط پیچیده‌ی عصبی - رفتاری شامل اختلالاتی در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است.

وی بیان کرد: اوتیسم یک بیماری و یا معلولیت نیست بلکه طیف گسترده ای از اختلالات رفتاری از جمله در خود ماندگی، نداشتن ارتباط کلامی و چشمی، پاسخ ناهنجار دادن به محرک های خارجی، پرخاشگری و اختلالات رفتاری است. 

رئیس مرکز اوتیسم ایرانشهر هم با بیان اینکه این مرکز به ۲ بخش آموزشی و توانبخشی تقسیم شده است، گفت: بخش آموزشی شامل ارزیابی، مداخله و پیگیری و بخش توانبخشی شامل فعالیت‌های کاردرمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی و بازی درمانی است. 

یونس امیریان افزود: متاسفانه گاهی والدینی را می بینیم که اوتیسم فرزندشان را انکار می کنند آنها می گویند فرزندم کلام دارد و حتی باهوش است چون در سن پایین می تواند جمله های سنگین و طولانی را بیان کند اما برخی کودکان مبتلا به اوتیسم مثل طوطی کلمات و جمله های اطرافیان را تکرار می کنند.

وی ادامه داد: این به معنی هوش بالای کودک نیست بلکه بدان معنی است که کودک درک و شناختی از محیط اطراف ندارد.

۷۳۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.