محسن حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته با تقویت نفوذ جریانات مونسون هند به سیستان و بلوچستان شاهد افزایش رشد ابرهای همرفتی در نیمه جنوبی استان بودیم به طوری که این افزایش ابر در برخی نقاط موجب بارش‌های رگباری شد.

وی با بیان اینکه کاهش جریانات شمالی در تقویت نفوذ جریانات جنوبی به استان نقش دارد، افزود:  اگرچه بارش‌های روز گذشته در خارج از ایستگاه‌های بارانسنجی ما اتفاق افتاد و دامنه ریزش‌ها بسیار محدود و به صورت نقطه‌ای بود، اما در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این بارش‌ها خارج از ایستگاه بوده و در هیچ یک از ایستگاه‌های باران سنجی ما ثبت نشده است اما وضعیت آسمان برخی شهرهای نیمه جنوبی استان نظیر نیکشهر، سرباز و مهرستان در روز گذشته نیمه ابری بوده است.

حیدری تصریح کرد: رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای از ویژگیهای بارش‌های همرفتی است و به طور معمول در فاصله زمانی و مکانی بسیار محدود رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی امروز و فردا نیز انتظار می‌رود رشد ابرهای همرفتی و ریزش‌های رگباری در برخی نقاط نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد که ممکن است در برخی نواحی با سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر همراه شود.

وی در ادامه از تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می‌رود همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه یابد به طوریکه وزش باد در صبح ها از شدت بیشتری برخوردار است.

۹۹۰۸**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.