مجتبی میرحسینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب‌های فرهنگی با شعار ملی ایران برای سیستان و بلوچستان با هدف معرفی این استان به عنوان یک مقصد ناشناخته به مردم معرفی می‌شود.

وی گفت: به دنبال تعامل استان‌های کشور با سیستان و بلوچستان هستیم زیرا این استان با فرهنگ غنی و تاریخ گسترده یکی از پرجاذبه ترین نقاط کشور برای گردشگری و سرمایه گذاری محسوب می شود که هنوز بکر و ناشناخته باقی مانده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افزایش تعاملات با استان‌های همجوار باعث معرفی بیشتر این استان و افزایش تقاضای سفر خواهد شد، افزود: هر چه در زمینه دسترسی سریع و ارزان به سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شود به همان اندازه از حضور گردشگران مختلف بهره‌مند خواهیم شد و مسیر توسعه استان هموارتر می شود.

وی ادامه داد: در هفته‌های فرهنگی تمامی آداب و رسوم، سنن، تمدن و نقاط تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به استان‌های همجوار و کشور معرفی می شود تا این استان به عنوان استان گردشگرپذیر معرفی شود.

میرحسینی گفت: نظر به اهمیت موضوع و نگاه دولتمردان، دفاتر اطلاع رسانی آثار گردشگری سیستان و بلوچستان در هر استان راه اندازی می شود. 

وی افزود: راه‌اندازی خط آهن چابهار - سرخس اقدام مهمی و فرصتی ملی است که نقطه آغاز اتصال چابهار به راه‌آهن سراسری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر گردشگران خراسان به این استان اظهار داشت: ارتباط‌های مردم این استان با مردم خراسان علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها می‌تواند در شتاب دادن به زیرساخت‌ها نقش اساسی داشته باشد.

وی گفت: در تلاشیم تا سال ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت گردشگری معرفی شود.

میرحسینی افزود: برگزاری ۱۵ هفته فرهنگی براساس کمپین گردشگری یک موج ملی و کشوری بود که با ۲۵ رویداد فرا استانی و ۱۵ رویداد استانی نظر به اهمیت موضوع کمپین گردشگری در سیستان و بلوچستان در ۱۵ استان همجوار برگزار می شود که ابتدا از شهر یزد آغاز شد.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.