معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی این اداره کل، با صدور مجوز بهره برداری بندر صیادی تنگ قدیم برای سازمان شیلات ایران را به مدت 2 سال موافقت کرد.

 عباس آذرپیکان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مدارک و مستندات سازه های دریایی بندر صیادی تنگ قدیم توسط اداره کل شیلات استان، به اداره مهندسی سواحل و بنادر این اداره کل ارسال و پس از بررسی ها و بازدید های میدانی کارشناسان بندری، دریایی، ایمنی و مهندسی سواحل و بنادر و تایید در کمیته صدور مجوز سازه های دریایی، مجوز بهره بردای آن به مدت 2 سال صادر شد.

وی ادامه داد: اداره کل شیلات استان موظف است مطابق مشخصات و موارد ذکر شده در مجوز، با رعایت موارد ایمنی، نسبت به بهره برداری از تاسیسات و سازه های دریایی و همکاری و هماهنگی در بازدیدهای ادواری با کارگروه گشت و نظارت بر سواحل استان اقدام کند.

به گفته معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، از 37 سازه دریایی در طول541 کیلومتر سواحل استان، بیشتر سازه ها از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور موفق به اخذ مجوز بهره برداری از کمیته صدور مجوز سازه های دریایی شده اند.

آذرپیکان اظهار کرد: در سواحل این استان با رصد به موقع و تلاش های شبانه روزی کارگروه گشت و نظارت بر سواحل و بنادر، کمترین تعداد سازه دریایی غیر مجاز نسبت به سایر استان های ساحلی کشور وجود دارد. 

وی ادامه داد: در خصوص سایر مواردی که موفق به دریافت مجوز نشده اند راهنمایی‌های لازم با رویکرد تعاملی و سازنده، جهت قانون مداری و اخذ مجوز انجام شده است و پس از اتمام مهلت تعیین شده مطابق قانون به مراجع ذیصلاح قضایی جهت قلع و قمع سازه معرفی می شوند.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بند 22 ماده 3 آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوبه سال 1348 مجلسین و تبصره الحاقی آن در سال 1387 مجلس شواری اسلامی، حق صدور مجوز سازه های دریایی در دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی، ضمن داشتن حق نظارت عالیه در اجرا و بهره برداری بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.