مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون در روستای سفید آبه شهرستان نیمروز ۳۰ نفر از بانوان آموزش گلیم بافی را فرا می‌گیرند که مواد اولیه را این نهاد تامین و آن مجموعه نقشه مربوط را ارایه و در نهایت فرش بافته شده و خریداری کنند .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سیدمهدی عبادی، در دیدار با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید مددجو بتواند قوانین سازمان فنی و حرفه ای را اجرا کند تا در نتیجه آموزش منجر به آزمون و دریافت گواهینامه شود .

وی افزود: سال گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه و مراکز خصوصی این استان شش هزار مددجو در رشته‌های مختلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند .

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مددجویی که از این نهاد وام اشتغالزایی دریافت می‌کند باید اول مدرک مربی‌گری دریافت کند تا افرادی که به آنها برای آموزش، برگزاری آزمون و دریافت گواهینامه معرفی شود اداره کل فنی و حرفه ای موافقت کند .

عبادی یادآور شد: هرکس مدرک فنی و حرفه ای داشته باشد از تسهیلات این نهاد بهره مند خواهد شد به طوری که افرادی که به این نهاد مراجعه می کنند و حرفه شغلی آموزش دیده اند با فراهم‌سازی زمینه ارتباط آنها با سازمان فنی و حرفه ای در اولویت دریافت وام اشتغال این نهاد قرار دارند

وی اعلام کرد: شرط اینکه برای مددجو  برنامه‌ریزی شود به عنوان مربی فعالیت کند باید یک مرکز فنی و حرفه ای آنها را به عنوان مربی بپذیرد و ضمن مربی بودن بستر برگزاری آزمون و اعطای مدرک برای آنها فراهم شود .

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: افراد بسیاری به کمیته امداد امام (ره)  مراجعه می‌کنند که بیکار هستند و سپس با معرفی به حوزه اشتغال این نهاد برای آنها سرمایه گذاری خواهد شد .

عبادی افزود: مددجویانی که به این نهاد برای ایجاد اشتغال مراجعه می کنند به قابلیت‌های آنها توجه می‌شود چرا که هدف این نهاد گذراندن وقت آنها در دوره های آموزشی نیست بلکه با شناسایی افراد مستعد و علاقمند به کار به دقیق ترین مکان برای فراگیری آموزش معرفی می شوند .

وی خاطرنشان کرد: همچنین مددجویان علاقمند به کار با رشته های شغلی مختلف به این نهاد معرفی تا در بحث مشاوره های شغلی و راهبران شغلی اقدام لازم صورت گیرد

وی در خصوص طرح راهبران شغلی این نهاد، گفت: بعضی از این افراد توانایی این را دارند که  سرگروه شوند و تولید را جمع آوری و به فروش برساند در حال حاضر در سطح استان راهبران شغلی داریم که با همکاری یکی از آنها ۱۰۰ نفر در حال کار هستند و محصولات آنها  را به فروش می رساند .

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شرکتی این نهاد تاسیس کرده که وطیفه آن خرید صنایع دستی  مددجویان است هم اکنون در روستای سفید آبه شهرستان نیمروز ۳۰ نفر از بانوان  آموزش گلیم بافی را فرا می‌گیرند که قرار است مواد اولیه را این نهاد تامین و آن مجموعه نقشه مربوط را ارایه و در نهایت فرش بافته شده و خریداری کنند

عبادی افزود: تا چند ماه آینده در گام اول ۵۰ و در گام دوم ۱۰۰ دار قالی در مناطق سیستان با کمک خیران برنامه ریزی شده است .

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده این نهاد در مناطق محروم و روستایی استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: سال‌گذشته ۲۹ روستا فاقد برق از صفر تا صد منازل مردم این مناطق را تجهیز کردیم به گونه‌ای که در هر روستا هم یک سرویس بهداشتی زنان و سرویس بهداشتی مردان راه اندازی و تانکر آب نیز مستقر شد .

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به هدف‌گذاری برای توزیع یخچال در مناطق مختلف این استان و روستای روشن آباد بخش کورین گفت: در مناطق مختلف این این استان توزیع یخچال در دست اقدام است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.