معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: موضوع تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، ماه گذشته در شورای هماهنگی اقتصادی به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهور مصوب و مقرر شد در ستاد هماهنگی سران قوا مطرح شود و تا طی مراحل قانونی و طرح موضوع در صحن علنی مجلس بندر معطل تشریفات مصوب شده نماند و از تخفیفات قانونی منطقه آزاد بهره ببرد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مهندس محمد راستاد در جلسه تسریع در امور تجاری و بازرگانی و ایجاد ترافیک بار و کالا که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون وزارت جهاد کشاورزی، اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد گفت: شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه زیرساخت ها در بندر چابهار هستیم که می طلبد تاسیسات روبنایی شامل انبارهای سرپوشیده و روباز و دسترسی پسکرانه ای با این زیرساخت ها تناسب داشته باشد .

وی افزود: اقدام هایی در زمینه توسعه تاسیسات روبنایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی در بندر چابهار در حال انجام است، اما تا زمانی که این سرمایه گذاری ها به سرانجام می رسد باید از ظرفیت های موجود بندر و پیرامون آن استفاده کنیم .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در رابطه با بندر چابهار بحث سازمانی و ذی نفعان متعدد مدنظر نیست، بلکه انتظار می رود با همکاری همه شاهد این باشیم که کالا به سهولت وارد بندر می شود و به اماکن پسکرانه ای انتقال می یابد .

راستاد گفت: بندر چابهار سال گذشته تجربه موفقی را پشت سر گذاشت، برای اولین بار کشتی های حامل احشام زنده وارد این بندر شد و با بهترین و بالاترین نرم تخلیه و به پسکرانه منتقل شد، بندر چابهار در ورود کشتی های کانتینری هم به نرم های خیلی خوبی دست یافته است .

وی با اشاره به کیفیت خوب زیرساخت ها و ظرفیت های بندر چابهار و دستیابی به نرم های قابل توجه در عملیات بندری برای انواع کالا ادامه داد: انتظار می رود در رابطه با فرایندها و تشریفاتی که منجر به ترانزیت و جابه جایی کالا می شود همکاری همه بخش ها را شاهد باشیم .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.