‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به آلودگی بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی این استان توسط ملخ‌های صحرایی، گفت: ۴۰ تن سم برای مقابله با ملخ‌ها نیاز است.

‌به گزارش ایلنا، حیدر زورقی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چابهار افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ملخ قابل قبول نیست و باید به عنوان یک طرح ملی به آن نگاه شود و نیازمند توجه و اعتبار ملی است.
 
وی بیان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مناسب مکان مناسبی برای ایجاد گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای است تا علاوه بر نیاز بازار صادرات نیز انجام شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امروز مهمترین چالش بخش کشاورزی استان مبارزه با ملخ صحرایی است و تاکنون هزینه‌های زیادی به بخش کشاورزی تحمیل کرده است.
 
زورقی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ اکیپ خودرویی سمپاش ulv ،‌۵۰ دستگاه ماشین آلات برای دیده بانی و مبارزه با ۱۵۰ نفر پرسنل مشغول مبارزه با ملخ صحرایی هستند و تاکنون بیش از ۷۰ هزار هکتار از مراتع آلوده به ملخ را سمپاشی کرده‌اند.

وی پیش بینی کرد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای ادامه مبارزه نیاز به ۴۰ تن سم داریم و با توجه به گستردگی استان خواستار تسریع در تأمین اعتبار لازم برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی شد.
 
زورقی تصریح کرد: در برنامه داریم ۵۲۶۰ هکتار گلخانه در سواحل کنارک و چابهار با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کنیم و این منطقه را به عنوان گلخانه بزرگ کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.