دکتر مهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موفقیت در این حوزه به حدی بود که در این مدت تنها یک نوزاد مبتلا به تالاسمی در سیب و سوران متولد شده است.
وی بیان کرد: تالاسمی یک بیماری مادرزادی است که در بدن این نوع بیماران هموگلوبین سالم به اندازه کافی ساخته نمی شود و به دلیل شکسته شدن مرتب گلبول های قرمز، فرد دچار کم خونی می شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با تقدیر از حمایت های علما و روحانیون گفت: در سیب و سوران 183 زوج ناقل تالاسمی وجود دارد که با اقدامات آموزشی و مشارکت علما و عاقدین محلی شاهد کاهش 90 درصدی این بیماری در این شهرستان بودیم.
وی ادامه داد: طبق آمار انتقال سازمان خون متاسفانه 60 درصد مصرف خون سیستان و بلوچستان به سه هزار و 200 بیمار تالاسمی اختصاص پیدا می کند.
طباطبایی ابراز امیدواری کرد که با وجود فعال بودن آزمایشگاه های پیشگیری از تالاسمی و ارائه خدمات رایگان به زوجین در آینده شاهد کاهش این بیماری در سیستان و بلوچستان باشیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.