عبدالرحمن شهنوازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از 2 روز اخیر شاهد جاری شدن روان آب در برخی شهرها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تاکنون 12 مسیر ارتباطی در جنوب این استان مسدود شده است.
وی با بیان اینکه امروز بیشتر مدارس سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی شدید تطعیل اعلام شده است، بیان کرد: همچنین در پی بارش های شبانه روز گذشته و طغیان رودخانه های محلی تمامی محورهای مواصلاتی به شهرستان دلگان بسته شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تاکنون سیلاب در این استان تلفات جانی به همراه نداشته است.
وی بیان کرد: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاههای امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.
شهنوازی تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه های فصلی از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی اجتناب کنند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه تا شب گذشته از حدود 140 نقطه بارندگی گزارش شد و بیشینه بارش ها به 83 میلی متر رسید.
حسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت امروز فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان به اوج خود رسید و براساس آخرین اطلاعات دریافتی حداقل 140 نقطه استان را فرا گرفت که در نتیجه این فعالیت برخی رودخانه های محلی و معابر شهرها و روستاهای استان دچار آبگرفتگی شدند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.