مجید ارجونی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز راه آهن جنوب شرق برای مقابله با خطر احتمالی سیل یک دستگاه لودر با واگن رمپ دار در ایستگاه شورو این مرکز مستقر کرده است.
وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه درزین جرثقیل دار جهت لایروبی پل ها در ایستگاه کلات این مرکز استقرار یافته است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور(زاهدان) بیان کرد: درزین پیشرو، در مواقع بارندگی پیش از کلیه قطارهای محور زاهدان – میرجاوه – میل 72 به منظور سیر ایمن قطارها اعزام می شود.
وی با اشاره به اینکه در طول سال لایروبی پل ها و تونل ها در مناطق کوهستانی و ماسه گیر انجام می شود افزود: لایروبی پل ها، تونل ها، مناطق کوهستانی و ماسه گیر به طور مناسب انجام شده است.
ارجونی با اشاره به اینکه ایستگاه شورو در محدوده بحرانی حوزه استحفاظی منطقه جنوب شرق قرار دارد گفت: دسته های کارگری در ایستگاه شورو و طول مسیر ریلی زاهدان - شوره گز مستقر شدند که در صورت نیاز کار امداد رسانی را سریعا انجام دهند.
وی ادامه داد: همچنین در منطقه کوهستانی شورو و کلات راهبانان این مرکز استقرار یافته و در مسیر ریلی زاهدان – میرجاوه( میل 72) فعال هستند.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش از این در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر شدت فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا در استان، نسبت به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های محلی هشدار داد.
محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی هواشناسی و مدل های عددی؛ فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا به اوج خود می رسد.
وی با اشاره به وقوع بارش رگبار سنگین باران در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان به خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه های محلی اشاره کرد و گفت: توصیه می شود هم استانی ها از ترددهای غیر ضروری در زمان فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند و در این مدت در مسیر رودها قرار نگیرند.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.