به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی پنجشنبه شب در نشست مشترک اعضای شورای اداری، امامان جمعه، علما، شوراها، معتمدان و نخبگان، جوانان و بانوان خاش افزود: به دنبال اقدام زشت آمریکا در خصوص تروریستی خواندن سپاه همه اقشار ملت ایران منسجم و هماهنگ شده اند.
وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب مشارکت انقلاب را باید داشته باشیم و با باور به این اصل مهم بتوانیم عزت و عظمت را به کشور هدیه کنیم.
موهبتی ادامه داد: فرهنگ تلاش و کوشش و کمک به تحقق شعار رونق تولید باید در جامعه نهادینه شود و همه اقشار جامعه در توسعه و عمران و آبادانی کشور سهیم شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال اظهار داشت: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات و کمک به برگزاری سالم آن باید مورد توجه همگان باشد.
وی تصریح کرد: تجاوز به حریم رودخانه و مسیل ها منجر به وارد شدن خسارت به انسان ها می شود که متاسفانه بر اثر وجود برخی غفلت ها و سودجویی عده ای فرصت طلب آسیب هایی به مردم عزیز ما در استان های مختلف وارد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مبحث تامین آب آشامیدنی باید مدیریت منابع و استفاده بهینه از امکانات را داشته باشیم.
وی ضرورت برخورد قاطع با متخلفان و استفاده کنندگان از انشعابات غیرمجاز آب و برق و سودجویان سوخت، پیشگیری از معضلات حاشیه نشینی و غیره را مورد تاکید قرار داد.
موهبتی ادامه داد: کشت و صنعت و کارخانه سیمان و غیره باید پیوست اجتماعی را با هدف رونق تولید و اشتغال و مشارکت در طرحهای محرومیت زدائی رعایت کنند تا مردم بتوانند از منابع در اختیار بهره ببرند.
استاندار با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان یادآوری کرد: در توزیع سوخت و یارانه های دولتی که به واحدهای تولیدی و صنعتی انحصاری و خارج از عرف و فرهنگ اسلامی و دینی و در حالت منفعت طلبی ارائه می شود باید تجدیدنظر شود.
رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان افزود: حمایت از تولیدکنندگان روستایی و مشارکت دادن و منتفع کردن مردم از طرحها مورد توجه دولت است.
استاندار سیستان بلوچستان اهمیت بلوک بندی شهر خاش و اشتراک پذیری برای توزیع گاز و مقابله با متخلفان و تقویت کارهای نظارتی را یادآوری کرد.
موهبتی اظهار داشت: برای حل مشکلات موتورپمپ های کشاورزی برنامه های پایش و کنترل فعالیت کشاورزان مورد توجه است که امیدواریم تا اوایل امسال بتوانیم این بخش از کار را رفع کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: ستاد تسهیل رفع موانع تولید ویژه طرحهای مشکل دار شهرستانها باید در فرمانداری ها تشکیل شود.
دکتر علیرضا نورا افزود: طرح تسهیل طرحهای سرمایه گذاری و کارگروه مقابله با تحریم در دستور کار دولت است و تسهیلات یارانه ای و با کارمزد پایین به طرحهای مختلف و از جمله طرحهای زودبازده در استان پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر برگزاری کارگروه تنظیم بازار در شهرستان ها ادامه داد: واردات 65 هزار راس دام سبب تحول در صنعت تولید گوشت استان شده و در تنظیم بازار کشور و استان نقش ارزشمندی را ایفا کرده است.
نورا گفت: افزون بر 90 هزار تن گوشت سهمیه خانوارهای استان را به خوبی تامین کرده ایم و با پنجره واحد و سیاست و اولویت کاری اقتصادی کار تامین و توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار از بندر چابهار و غیره را در دستور کار داریم.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تدوین سند توسعه و محرومیت زدائی، استفاده بهینه از منابع آبی و ظرفیت های استان و مشارکت دادن مردم برای اجرای طرحهای آبخیزداری مورد توجه استانداری و دستگاههای اجرائی است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.