هدایت الله میرمرادزهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های شیلاتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تکمیل اسکله تنگ بسیاری از مشکلات صیادان در این منطقه مرتفع و با استفاده از امکانات و تجهیزات بروز می توانند نقش مهمی در تولید و اشتغال حوزه شیلاتی داشته باشند.
وی بیان کرد: ساخت اسکله تنگ توسط شرکت پیمانکار بهمبر در حال اجراست و مدت زمان تکمیل آن ٣٠ ماه است.
وی افزود: هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح بزرگ شیلاتی حدود هزار میلیارد ریال پیش بینی می شود.
وی به برخی اقدامات و فعالیت های شیلات و مشکلات این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: رفع موانع و مشکلات موجود تولیدکنندگان ماهی و میگو و به ویژه بچه میگوی چابهار و کنارک ضروری است و باید مراکز تکثیر آبزی پروری کنارک مورد توجه ویژه قرار گیرند.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در مرکز تکثیر کنارک از لارو تازه تفریخ شده از تخم تا پست لارو ١٣ روزه وجود داشته و تمامی تانکهای آن با ظرفیت حداکثری در حال تولید هستند که امسال این مرکز آمادگی تولید بیش از ١٠٠ میلیون قطعه بچه میگو را دارد.
میرمرادزهی گفت: در مرکز تکثیر اژدرماهی( اژدری) نیز تمامی تانکهای آن پر از پست لارو(بچه میگو) بوده و برنامه تولید بیش از 100 میلیون قطعه بچه میگو را دارد.
وی بر رفع مشکلات جاده دسترسی به مراکز و محل پرورش میگو، برداشت آب و حمایت از تولیدکنندگان میگو وماهی تاکید کرد.
مدیر کل شیلات استان از دیگر پروژه های شیلاتی در دست احداث را ساخت اسکله ساماندهی قایقهای کنارک عنوان کرد و افزود: این پروژه توسط شرکت پیمانکار راه سازان صنعت بلوچ در حال ساخت است و هم اینک حدود ٣٢ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: طول موج شکن این اسکله هزار و 180 متر و دایک حفاظتی آن ٥٨٠ متر است که در صورت تکمیل و بهره برداری ٦٤٠ فروند قایق ساماندهی و پهلوگیری می کنند.
وی تصریح کرد: تکمیل پروژه ساماندهی اسکله های شهر کنارک می تواند در آزادسازی ساحل و زیباسازی شهر کنارک نقش بسزایی داشته باشد.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: هم اینک حدود 24 هزار صیاد به وسیله هزار و 430 قایق و 907 فروند لنج در بنادر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک مشغول صید و صیادی هستند.
میرمرادزهی افزود: صدور مجوز قانونی صید برای لنج ها و چهار هزار قایق فاقد مجوز می تواند بعد از 17 سال منجر به افزایش تولید آبزیان و اشتغال افراد بومی شود.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.