بهروز آقایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازدید از بنادر تجاری و صیادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 18 درصدی داشته است.
وی با قدردانی از عوامل گردشگری و مسافرت های دریایی نوروزی در بندر چابهار، خاطرنشان کرد: تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی کلیه عوامل مدیریتی، اجرایی و‌ پشتیبانی سبب شد تا در سازماندهی و نظارت بر کلیه امور گردشگری و مسافرت دریایی نوروزی امسال مشکلی نداشته باشیم.
وی گفت: قطعا تلاش های موثر همه همکاران سبب شد تا سالی بدون حادثه را با هم افزائی و تشریک مساعی با کلیه ارگانهای ذیربط محلی در سواحل بندر چابهار شاهد باشیم.
وی همچنین از مجموعه عوامل، کارکنان، کمیته ساماندهی و سازماندهی سفرهای نوروزی، ستاد مدیریت بحران اداره کل، یگان حفاظت، مرکز جستجو و نجات دریایی و سایر عوامل فعال بندر چابهار و‌ همچنین همکاری، هم افزایی و مشارکت همه دستگاه های محلی و استانی مرتبط با سفرهای نوروزی از جمله‌ فرمانداری، دهیاری ها، دریابانی، شیلات، هلال احمر، فرماندهان و همه کارکنان شناورها و سایر بخش های فعال شهرستان چابهار و شهرهای ساحلی استان که سالی بدون حادثه در ایام نوروز 98 در بندر چابهار و بنادر تابعه را رقم زدند، قدردانی کرد.
وی همچنین از اقدامات مطلوب انجام شده در خصوص آموزش، برگزاری مانور نجات، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ای در جهت رشد و ارتقا گردشگری دریایی و همچنین سایر امور انجام شده در جهت انجام سفرهای دریایی ایمن در سواحل استان تقدیر کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان به برخی اقدامات و فعالیت ها در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: تهیه و توزیع 500 جلیقه و 100 حلقه نجات، تولید و پخش تیزرهای ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی از صدا و سیمای استان و فضای مجازی در جهت ارتقاء پایدار فرهنگ ایمنی و حفاظت دریایی، طراحی و توزیع 10 هزار بروشور‌ معرفی و رعایت الزامات ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی در تفریحات و سفرهای دریایی، نصب بنرهای فرهنگ سازی در سطح شهر و مراکز پرتردد گردشگری انجام شده است.
آقایی گفت: برگزاری سمینار آموزشی و فرهنگ سازی برای فعالان گردشگری دریایی، دهیاران و مسئولان مربوطه، آموزش و تشریح اهمیت استفاده از جلیقه نجات برای قایقرانان در بنادر صیادی و مراکز پرتردد و توریستی و تفریحات دریایی و برگزاری همایش پاکسازی ساحل برگزار شده است.
وی تصریح کرد: انجام بیش از هزار و 280 نفر ساعت نظارت با هدف نظارت و اصلاح رفتارهای غیرایمن در مراکز پر تردد تفریحات دریایی با شعاع 240 کیلومتر (چابهار، از شرق رمین، بریس، پسابندر تا گواتر و از غرب کنارک، پزم تا تنگ) و نظارت مستمر بر این مسیر و بنادر صیادی و‌ اسکله های چندمنظوره شرق و غرب شهرستان از اقدامات مهم و تاثیرگذار اداره کل بنادر و دریانوردی استان در ایام تعطیلات بوده تا سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه را مسافران شاهد باشند.
مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان افزود: دیدار و‌ گفتگو با گردشگران نوروزی در نوار ساحلی و بازدید از اسکله های صیادی پسابندر، بندر رمین، بریس، گفتگو با نمایندگان اتحادیه ها و متولیان بنادر صیادی، بررسی وضعیت رسوب حوضچه ها و ضرورت پیگیری برنامه لایروبی آنها توسط بهره برداران و متولیان بنادر مذکور، پایش تجهیزات اطفاء حریق آنها و نحوه انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ آمادگی شناورها در حوضچه های آرامش بنادر در برابر هرگونه طوفان احتمالی و ضرورت رعایت جدی الزامات حفظ محیط زیست دریایی در بنادر مذکور و نظارت جدی بر رعایت الزامات و مقررات ذیربط، از دیگر برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راس هیات ستاد بحران بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بود.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.