مجید ارجونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسافر در قالب 34 رام قطار در مسیر های زاهدان – تهران و زاهدان – اصفهان جابه جا شدند.
وی افزود: از این میزان مسافر جابه جا شده تعداد هفت هزار و 682 نفر مسافر وارد شهرستان زاهدان شده اند.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: همچنین در این ایام 320 دستگاه خودرو از طریق ناوگان ریلی حمل شده اند.
وی تاکید کرد: واگن حمل توشه به منظور حمل بارهای سنگین و حجیم همراه مسافر به صورت همه روزه در مسیر قرار می گیرد.
ارجونی تصریح کرد: تمامی قطار های راه آهن جنوب شرق در این ایام از مبداء ایستگاه زاهدان بدون تاخیر به مقاصد تعیین شده عازم شده اند.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته، یک سالن اتوبوسی لوکس 60 نفره از اول فرودین به سازمان قطار شرکت جوپار به منظور جابه جایی مسافران بین راهی افزوده شده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق با اشاره به بازدیدهای محسوس و نامحسوس عوامل راه آهن، خاطرنشان کرد: نمازخانه ها و مساجد ایستگاه های راه آهن زاهدان، شورو، رودشور و همچنین تجهیزات ناوگان و ابنیه ریلی به منظور رفاه حال مسافران در آمادگی کامل هستند.
وی اظهار داشت: به منظور ارتقاء سطح کیفیت خدمات رسانی به مسافران به صورت روزانه از قطارها، رستوران های تهیه غذای مسافران و آژانس های فروش بلیت قطار بازدید می شود.
ارجونی ادامه داد: جهت ارزیابی میزان رضایت مسافران توسط نهادهای مستقل از جمله واحد ارزیابی ستادی راه آهن و فرمانداری از مسافران نظرسنجی شده است.
وی افزود: از آغاز ایام پیک نوروز تاکنون 27 قطار باری داخلی و 10 قطار باری بین المللی به صورت رفت و برگشت از طریق راه آهن جنوب شرق کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را حمل کرده اند.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: با توجه به ماسه گیر بودن محدوده رودشور_ شورگز دسته های کارگری و ماشین آلات مکانیزه جهت سیر ایمن و روان قطار ها به صورت شبانه روز در محور حضور داشته و آماده باش هستند.
وی بیان کرد: برگزاری گراف منطقه هر روز ساعت 9 صبح به منظور ارائه گزارش و برنامه ریزی، تصمیم گیری، رفع معایب و مشکلات در اتاق کنترل راه آهن جنوب شرق برگزار می شود.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 20 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، بمپور، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.