به گزارش ایرنا روستای هیچان با حدود پنج هزار نفر جمعیت در 18 کیلومتری محدوده جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر طبیعتی زیبا و کشاورزی سر زنده دارد که در کنار آثار تاریخی نظیر قلعه تاریخی، باغات و شالیزارهای سرسبز و نخلستان های زیبا، این روستا را به مکانی جذاب و از قطب های گردشگری و کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان تبدیل کرده است.
قلعه تاریخی، محوطه باستانی مربوط به هزاره های سوم و دوم قبل از میلاد، قبرستان تاریخی پیش از اسلام از جمله جاذبه های گردشگری هیچان است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رودخانه پر آب و سرسبز، نخلستان های قدیمی، باغات میوه های گرمسیری، قنوات چند صد ساله، درخت عظیم کهور با قدمت 700 سال از جمله جاذبه های گردشگری روستای هیچان هستند.
خیرالنساء امیری افزود: وجود مناطق تفریحی، گردشگری و آثار تاریخی روستای هیچان را به یکی از زیباترین مناطق تبدیل کرده است.
وی گفت: غار کدی در سمت چپ رودخانه و روبروی محله پیرکهور به طول 9، ارتفاع دو و عرض سه متر است که اگر از داخل آن به بیرون بنگرید منظره ای زیبا از درختان خرما نمایان می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر یکی دیگر از مناطق دیدنی روستای هیچان را کوه ایران در دو راهی این روستا به کوچینک عنوان کرد که گویی نقشه جغرافیایی کشور بر روی آن ترسیم شده است.
وی بیان کرد: روستای هیچان با هفت قنات که مهمترین آنها قنات شوکشگ در مسیر ترانزیتی چابهار نیکشهر واقع شده و دارای آب گواراست.
امیری افزود: باغات انبه و مرکبات، نخیلات، کشتزارهای باقلا و یونجه که طبیعتی زیبا را در دل کوهستان بوجود آورده از دیگر جاذبه های هیچان است.
وی گفت: در عرصه صنایع دستی، سوزن دوزی و سکه دوزی هیچان مشهور است به طوریکه هنر دستان زنان این منطقه طرفداران خاص و زیادی دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: مردم خونگرم و مهمان نواز این شهرستان در ایام تعطیلات بویژه نوروز همیشه استقبال کم نظیری از مسافران و گردشگران نوروزی دارند.
وی بیان کرد: شهرستان نیکشهر واقع در قلب بلوچستان برخلاف تصور برخی از هموطنان منطقه ای خشک و کویری نیست بلکه با حدود بیش از 400 جاذبه طبیعی، تاریخی و تفریحی و متنوع بویژه در فصل بهار همراه با تولد دوباره طبیعت پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.
امیری ادامه داد: آب و هوای نیکشهر در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهای باران آور موسمی در فصل تابستان و بادهای باران آور غربی در فصل زمستان در این منطقه موجب ریزش پراکنده باران می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان نیکشهر با 396 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی و 143 هزار نفر جمعیت در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.