به گزارش ایرنا سیزدهمین سالگرد حادثه تلخ تروریستی تاسوکی بهانه ای شد برای سفر چند روزه نماینده جدید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به شمال استان تا با حضور در پنج شهرستان دارالولایه سیستان از نزدیک با قابلیت ها و محرومیت های تنگه احد ایران آشنا شود.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی سه روز آخر هفته را مهمان مردم پنج شهرستان هامون، زابل، هیرمند، زهک و نیمروز شد و در برنامه ای فشرده بازدیدهای متعددی از مناطق مختلف به عمل آورد.
دیدار با خانواده شهدا و علمای برجسته سیستانی از مهمترین برنامه های امام جمعه زاهدان در این سفر بود به طوری که بخش اعظمی از این سفر را ادای احترام به مقام شامخ شهدایی همچون سردار میرحسینی، شهیدان خدری، مزار شهدای زابل، دیدار با خانواده شهیدان لکزایی و دهقان، دیدار با خانواده مرحوم آیت الله بیانی امام جمعه اسبق زابل و پدر شهید کاظم بیانی، دیدار با خانواده آیت الله بختیاری به خود اختصاص داد.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین محامی با حضور در بیت خانواده شهید آیت الله طباطبایی ضمن ملاقات با جمعی از سادات شهرستان زابل، علت سفر خود به سیستان را عرض ادب و احترام به محضر مردم شریف سیستان و تکریم خانواده شهدا بیان داشت و گفت: خدا را شاکرم که در جمع سادات سیستان شرف حضور دارم و در محضر فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها توفیق حضور پیدا کردم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مردم این استان را ولایت مدار، عالم پرور و شهره به شهید پروری توصیف کرد و اظهار داشت: مردم غیور و صبور سیستان با وجود تمام رنج ها و بلاهای طبیعی که به وجود آمده است ثابت قدم ایستاده‌ و پا پس نکشیده اند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به تعبیر رهبری از این استان به عنوان تنگه احد ایران، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا با تکیه بر ایمان و وظیفه شناسی در این خطه حساس به خوبی نقش آفرینی کنیم.

**شهدای تاسوکی مظلومانه به شهادت رسیدند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در سیزدهمین یادواره شهدای روحانی و شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای شهرستان نیمروز گفت: باید همیشه آماده دفاع مقدس در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و سایر جنبه های نظام اسلامی خود باشیم تا مورد هجمه دشمن غدّار قرار نگیریم.
حجت الاسلام و المسلمین محامی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم باشکوه اظهار داشت: همه ما در این مکان جمع شده ایم تا یاد و نام شهدا را گرامی بداریم و خانواده آن بزرگواران را تکریم کنیم.
وی افزود: ما مدیون تمام شهدا هستیم و هر آنچه که داریم از وجود پربرکت آن بزرگواران است به همین جهت از خداوند متعال مغفرت بیش از پیش برای آن شهدای بزرگ و توفیق روز افزون برای خانواده‌هایشان را مسئلت داریم.
وی با توصیف شهدا به برترین به محبوب‌ترین بندگان خدا افزود: اگر کسی توفیق شهادت نصیبش شود به بالاترین مرتبه ای که یک فرد می تواند برسد دست یافته زیرا شهید و شهادت نیکوترین و بهترین مقام و منزلت است.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: قدم های شهدا در راه خدا استوارترین قدم هاست و صبوری آن ها برترین صبوری هاست و خون ریخته شده آنها بر زمین محبوبترین متاع برای آخرت است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خداوند را مشتری و خواستار شهدا دانست و گفت: شهدای تاسوکی که مظلومانه اسیر شدند و دست و چشم بسته به شهادت رسیدند دارای اجری مضاعف هستند زیرا آنان نه در جبهه جنگ بودند و نه آماده رزم و پیکار با دشمن؛ آنها فقط برای رسیدن به خانه هایشان عزم سفر کرده بودند که به دست کوردلان ظالم ترور شدند.
امام جمعه شهرستان زاهدان با اشاره به شهدای روحانی حادثه تروریستی تاسوکی آن شهدا را مظهر علم و عمل ترسیم کرد و همگان را به طی کردن طریقتشان توصیه کرد و گفت: ما باید مسیر شهدا را ادامه دهیم و بر سر پیمان های خود با امام و رهبری باشیم زیرا تا هنگامی که در مسیر باشیم صدمه و لطمه ای نخواهیم دید.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان افزود: دشمنی دشمنان همیشه ادامه خواهد داشت و لبخند و خوشرویی آنها نباید ما را فریب دهد به همین منظور ما باید همیشه آماده دفاع در عرصه‌های باشیم تا گزندی به نظام و کشور و ملت نرسد.

**باید نعمت خدمت رسانی به مستضعفان را شاکر باشیم
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به منطقه سیستان ضمن دیدار با جمعی از مسئولان شهرستانی این منطقه در جلسه شورای اداری شهرستان های سیستان شرکت کرد و ضمن تشکر از استقبال باشکوه مردم اظهار داشت: برای حل مشکلات مردم و بهبود معیشت آنان در منطقه سیستان کم نخواهم گذاشت و هر آنچه که از دستم برآید انجام می دهم.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به لزوم اعتقادمسئولان به خدمتگزار و کارگزار بودن برای ملت بزرگ ایران بویژه اهالی سیستان اظهار داشت: قدر خود را به جهت کارگزاری برای جمهوری اسلامی و خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم بدانید زیرا شما با این عمل به نوعی عبادت خداوند متعال را به جا می آورید.
امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: برخی اوقات کارها بسیار سخت است اما هرچقدر کار سخت تر شود امکان انجام آن با خلوص نیت بیشتر و اجر و مزد بهتر همراه خواهد بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محامی خدمتگزاری به مردم را نعمتی از ناحیه خداوند دانست و گفت: باید قدر نعمت های الهی بویژه نعمت خدمت رسانی به مستضعفان را بدانیم و به صورت قولی و فعلی شکرگزار این نعمت باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: شکرگزاری عملی یک مسئول دلسوزی برای مردم و رسیدگی به امور کوچک و بزرگ آنان است‌ به نحوی که امور انجام شده را برای رضای خداوند انجام دهد و هیچ گاه اعمال خود را بزرگ نشان ندهد و کارهایی را هم که انجام داده کوچک ندارد.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: یک مسئول باید با از خودگذشتگی و دوری از شهوات که از ملاک های علوی برای کارگزاری حکومت اسلامی است، عملیاتی کند.

**بازدید از چاه نیمه ها و دانشگاه زابل
در این سفر حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی همچنین از چاه نیمه های شهرستان زهک بازدید و سیر تکاملی فازهای مختلف چاه نیمه را از نزدیک مشاهده و بررسی کرد. در پایان این بازدید نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با غرس نهالی مثمر سنت حسنه درختکاری را در این منطقه به جا آورد.
بازدید از دانشگاه زابل نیز یکی دیگر از برنامه های این سفر بود. حجت الاسلام و المسلمین محامی با حضور در این مکان علمی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای مدفون در این دانشگاه، از قسمت های مختلف آن بازدید و توضیحاتی را توسط مسئولان دانشگاه در خصوص فعالیتهای علمی و پژوهشی این دانشگاه دریافت کرد.

**کلنگ زنی بنای موسسه آیات نورانی در زابل
یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این سفر کلنگ زنی بنای موسسه حاملان آیات نورانی بود که با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و مدیران کل ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، مدیریت های حوزه های علمیه برادران و خواهران سیستان و بلوچستان، مدیریت مرکز خدمات حوزه های علمیه استان و همچنین معاون امنیتی انتظامی استاندار و برخی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی در زابل برگزار شد.

** قدردان خدمات خیرین در حوزه سیستان هستیم
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه این سفر در بازدید از بیمارستان خیریه الزهرا (س) شهرستان زابل ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان این نهاد خدمت رسان گفت: برای بهبود عملکرد و تقویت مراکز خدمت رسان و مجموعه های خیریه تلاش می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محامی افزود: بابت خدمت رسانی به محرومان منطقه سیستان و گسترش خدمات خیریه برای این مردم عزیز دعاگوی و سپاسگزار خیرین هستیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خاطر نشان کرد: ما نیز در حد توان برای بهبود عملکرد و تقویت مراکز خدمت رسان و مجموعه های خیریه شهرستان زابل و منطقه سیستان تلاش می کنیم.

** دیدار با علما و طلاب حوزه های علمیه سیستان
بازدید از حوزه های علمیه برادران و خواهران زابل از دیگر برنامه های سفر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به منطقه سیستان بود. همچنین آیین عمامه گذاری در زهک با حضور حجت الاسلام و المسلمین محامی در جمع مردم این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه زاهدان در این دیدارها به وظایف طلاب و روحانیون در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون وظیفه دارند تا معارف اسلام را خوب بشناسند و به دیگران بشناسانند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی کار علما و روحانیون را رسیدگی به مردم در امور دینی و مباحث دنیایی توصیف کرد و گفت: طبق روایات کار طلبگی پاداشی ارزنده و ارزشی مضاعف در نزد خداوند متعال دارد.
وی افزود: طلاب پاسبانان مرزهای عقیدتی هستند و وظیفه شما روحانیون و طلاب عزیز در سیستان و بلوچستان از این جهت بسیار سنگین تر از دیگران است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم تقویت اخلاق و معنویت در میان طلاب و روحانیون اظهار داشت: اگر فردی خودش عامل به مطالبی که می‌گوید نباشد تاثیرگذاری حرف وی در جامعه بسیار کم خواهد بود.
امام جمعه زاهدان افزود: در دوران جوانی به خصوص دوران حجره نشینی توان معنوی، اخلاق و علم را در وجود خودمان گسترش دهیم.
علاوه بر این نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در قرارگاه آموزشی مرزبانی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه شریف ناجا در شهرستان زابل از این مکان بازدید و به مقام شامخ شهید گمنام مدفون در آن پادگان ادای احترام کرد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.