محسن حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارندگی ها سبب آب گرفتی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه های محلی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شد.
وی با بیان اینکه پس از سنگان، بیشترین بارندگی از ایستگاه های باران سنجی «تمندان» با 85 میلی متر و «سنیپ» از توابع خاش و «شارک» از توابع قصرقند با ۷۸ میلیمتر بارندگی بوده است، ادامه داد: بارش های قابل قبولی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان رخ داد به طوری که به لحاظ تعداد ایستگاه و ارتفاع بارش، بیشترین بارندگی ها در ایستگاه های باران سنجی توابع شهرستان خاش، زاهدان و بزمان ثبت شده است.
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی از اکثر نواحی استان گزارش بارندگی شد، ادامه داد: به طور کلی در شبانه روز گذشته حداقل از ۱۵۳ ایستگاه باران سنجی گزارش باران دریافت شد.
حیدری به بارش های نقاط مختلف شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: از ایستگاه خیرآباد بالا در غرب این شهرستان ۶۱ میلی متر، اسلام آباد حصاروئیه ۵۱ میلی متر، چانعلی و کلاته سیاه ۴۹ میلی متر، ایستگاه مرکز تحقیقات هواشناسی واقع در میدان حسابی ۴۸.۶ میلی متر و از ایستگاه فرودگاه زاهدان ۲۶.۴ میلی متر بارندگی گزارش شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این از ۱۳ ایستگاه باران سنجی دیگر موجود در شهرستان زاهدان نیز بارندگی های ۷ تا ۳۵ میلی متر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته از بیشتر ایستگاه های باران سنجی شمال استان نیز بارندگی گزارش شد که ایستگاه محمدشاه کرم با ۱۱ میلیمتر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داد.
وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی نیمه شب گذشته پایان یافت و رفته رفته از نوار جنوب شرقی سیستان و بلوچستان خارج شد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.