علی ملاشاهی جمعه شب در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی جدید، از اکثر نواحی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی شد که تا اکنون بیشینه بارش ها مربوط به شهرستان های زاهدان، خاش و بزمان است.
وی افزود: بعد از اسلام آباد بیشترین بارندگی مربوط به ایستگاه بارانسنجی بزمان با 50 میلی متر بارندگی است که سبب طغیان رودخانه های محلی و سیلابی شدن معابر این منطقه شد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به سایر بارش های شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: از ایستگاه خیرآباد بالا در غرب 30 میلی متر، ایستگاه مرکز تحقیقات هواشناسی واقع در میدان حسابی 25 میلی متر و از ایستگاه فرودگاه زاهدان 12 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه این بارش ها رگباری و همرفتی بوده و میزان آن در نقاط مختلف متفاوت است، ادامه داد: همچنان معتقدیم بارش های رگباری الگوی حال و آینده بارش های سیستان و بلوچستان خواهد بود.
ملاشاهی تصریح کرد: بارندگی در زاهدان تا حدود سه ساعت دیگر ادامه دارد و این موج بارشی تا نیمه های شب از شمال سیستان و بلوچستان خارج می شود اما با این وجود تا ساعات آینده در این مناطق بارش های رگباری و پراکنده انتظار می رود.
وی افزود: از ساعات آینده تا بامداد فردا شنبه تمرکز بارش ها در جنوب شرق سیستان و بلوچستان خواهد بود به طوریکه در شهرستان های فنوج، نیکشهر، قصرقند، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، سرباز و جنوب دلگان طغیان رودخانه های محلی قطعی است.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بامداد فردا این سامانه از جنوب شرق این استان خارج می شود اما شرایط برای رگبار و بارش های پراکنده در این مناطق وجود دارد.
وی بیان کرد: برای فردا وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان بویژه در شهرستان سراوان پیش بینی می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.