به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز سه شنبه در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار اظهار داشت: چابهار می تواند به عنوان هاب منطقه ای ترانزیت، ترانشیب و کانون مسافرت های دریایی نقش ایفا کند.
وی بیان کرد: سالن مسافری بندر شهید کلانتری توانایی پذیرش همزمان 600 مسافر را دارد و می توان مسافرت های دریایی به کشورهای همجوار را انجام داد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: کمک به کشورهای محصور در خشکی به شاخص های اقتصادی این کشورها منجر می شود.
وی بیان کرد: استفاده از مسیر چابهار برای ترانزیت کالا به اروپا علاوه بر کاهش 50 درصدی در زمان، نقش موثری در پایین بودن قیمت کالا برای سرمایه گذاران و مردم کشورهای آسیای میانه و افغانستان دارد.
موهبتی تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها با کشورهای همجوار نظیر افغانستان محصور در خشکی نداریم و تمام کشورهای آسیای میانه می توانند از فرصت های بی نظیر این منطقه استفاده کنند.
وی با قدردانی از تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: در سال های اخیر با توجه به نگاه ویژه همه مسئولان کشور شاهد تامین زیرساخت های پهلوگیری کشتی های غول پیکر هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در توسعه زیرساخت های بندر چابهار، گفت: با توجه به ظرفیت های این بندر 60 تقاضای سرمایه گذاری به ارزش 2 هزار و 400 میلیارد ریال ارائه که برخی ها منجر به امضای قرارداد شده است.
وی بر تکمیل زیرساخت های حمل و نقل، ساخت آزاد راه و آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار و حل مشکلات تردد کامیون ها برای توسعه بهتر این شهرستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی توسعه چابهار یا 'روز چابهار' با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار سیستان وبلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و مهمانانی از 17 کشور دنیا امروز /سه شنبه/ آغاز شد.
مقامات، سفرا و سرمایه گذاران کشورهای هند، افغانستان، اندونزی، قطر، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلژیک، پاکستان، آلمان، ترکیه، چین، ژاپن، قزاقستان، عمان، کنیا و تاجیکستان از جمله شرکت کنندگان در همایش بین المللی توسعه چابهار هستند.
در این همایش 93 مقام و میهمان خارجی ،19 خبرنگار از رسانه های مختلف خارجی و 23 رسانه و خبرنگار داخلی و حدودا 300 نفر شرکت کننده داخلی و خارجی حضور دارند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.