دکتر محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی این بخش تخصصی علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر سلامت مردم دارد، جایگاه علمی بیمارستان بوعلی زاهدان را به عنوان قطب بیماری های عفونی و گرمسیری در جنوب شرق کشور بیش از پیش ارتقاء می دهد.
وی با بیان اینکه این بخش تا یکسال آینده راه اندازی خواهد شد بیان کرد: بیماری سل ارتباط مستقیمی با شاخص های توسعه دارد و علاوه بر دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز در میزان ابتلاء تاثیر گذار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین میزان ابتلاء به سل در کشور را دارد تاکید کرد: سالیانه حدود 600 مورد بیمار مسلول در استان شناسایی می شوند که نیمی از این افراد مبتلا به سل ریوی هستند.
هاشمی گفت: هر بیمار مبتلا به سل ریوی درمان نشده می تواند در طول سال حداقل 20 فرد سالم را آلوده کند.
وی ادامه داد: با وجود توانمندی های حوزه سلامت و مراقبت مستمر مجموعه کارکنان بهداشت و درمان موفق شده ایم تا شاخص موفقیت در درمان بیماران سل را به بالای 85 درصد افزایش دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بخش سل بیمارستان بوعلی بیش از 50 سال قدمت دارد و سالیانه 120 بیمار در این بخش بستری می شوند تا کنون اقدامات متعدی در زمینه بهسازی و بازسازی این بخش انجام شده است.
وی افزود: ساخت بخش جدید و استاندارد سل ریوی در این بیمارستان زاهدان گام بلندی در زمینه ارتقاء شاخص های خدمت رسانی به بیماران و تامین استانداردهای روز دنیا در زمینه کنترل عفونت خواهد بود.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.