به گزارش ایرنا علیرضا جلالزایی یکشنبه شب در نشست هم افزایی و تعامل در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته پیگیر ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور توانمندسازی صنعتگران و افراد بی بضاعت در زاهدان هستیم.
وی بیان کرد: مکانی در زاهدان با عنوان گاراژ ملک وجود دارد که قرار است تغییراتی در آن ایجاد و با همکاری خیران سیستان و بلوچستان به عنوان بازارچه ای برای فعالیت افراد بی بضاعت و زنان بی سرپرست راه اندازی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام می تواند ضمن کسب درآمد برای افراد بی بضاعت شرایط اقتصادی جامعه را نیز تغییر دهد.
وی افزود: در سالهای گذشته صادرات صنایع دستی سیستان و بلوچستان به صورت چمدانی و حتی قاچاق صورت می گرفت اما در حال حاضر با آموزش های مختلف در زمینه بسته بندی محصولات صنایع دستی نوآوری در ساخت صنایع دستی و غیره صادرات به صورت گسترده تر و از مبادی قانونی انجام می شود.
جلالزایی اظهار داشت: اگر امروز قدمی برای نیازمندان برداریم و کمکی به درآمد صنعتگران حاشیه نشین و بی بضاعت سیستان و بلوچستان کنیم قطعا باعث توسعه صنایع دستی، اشتغال مردم و در نتیجه باعث یک انقلاب در حوزه صنایع دستی خواهیم شد.
وی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و غیره در سیستان و بلوچستان وجود دارد باید تمامی دستگاه های اجرایی همکاری لازم را انجام داده تا به شرایط مطلوب تری برسیم.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.