به گزارش ایرنا، مولوی عبدالقادر ملک رئیسی در خطبه های این هفته نماز جمعه چابهار اظهار داشت: در احادیث و روایات دینی همیشه بر سه مساله مهم «امنیت، سلامتی و تامین خوراک» تاکید شده و این موارد را از نعمات بزرگ در زندگی می دانند.
وی بیان کرد: حضرت محمد (ص) و حضرت ابراهیم (ع) بر امنیت در جامعه تاکید کرده اند و آن را نعمت مهم دانسته اند.
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار افزود: حرکت انتحاری و کشتن هر انسانی محکوم است و نباید بر حافظان امنیت حمله و خانواده آنان را داغدار کرد.
خطیب نماز جمعه این هفته اهل سنت چابهار گفت: به عنوان یک روحانی و به نمایندگی از امامان جمعه و جماعات و قشرهای مختلف مردم از این تریبون بیزاری اهل سنت از حرکات تروریستی را محکوم و خواستار اشد مجازات برای عاملان آنها هستیم.
وی ادامه داد: برخی از افراد سعی در محروم کردن مردم از امنیت و آسایش دارند و با حرکات اینچنینی علاوه بر داغدار کردن جامعه ایران برای جلوگیری از توسعه و آبادانی این منطقه تلاش می کنند.
مولوی ملک رئیسی علو درجات برای شهدای این حادثه و صبر و شکیبایی به خانواده ها و آرزوی سلامتی برای زخمی ها از درگاه خداوند در خواست کرد و افزود: این حادثه بسیار تلخ و ناگوار دل همه را به درد آورد.
قشرهای مختلف مردم و مسئولان حمله تروریستی انتحاری به اتوبوس حامل سربازان وطن که منجر به شهادت 27 نفر از پاسداران سپاه و زخمی شدن 13 نفر شد را محکوم کردند.

**کشور پاکستان از ریاکاری در برخورد با این گروهک تروریستی دست بردارد
نماینده مردم چابهار، نیکشهر،کنارک وقصرقند در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از وزارت امورخارجه و مقامات سیاسی کشور درخواست دارم از کشور پاکستان که مامن این گروه تروریستی است، بخواهند از ریا کاری در برخورد با این گروهک تروریستی دست بردارند و ملت ایران بیش از این، بی تفاوتی این کشور را تحمل نخواهد کرد و از طرفی با توجه به حضور هیات های اقتصادی از کشورهای مختلف جهان در بندرچابهار در اسفندماه سال جاری، و رقابت پنهانی که بین بندر گوادر پاکستان با بندر چابهار است، این شائبه را ایجاد می کند که این تروریست ها مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی کشورهایی هستند که از توسعه بندر چابهار ضرر می کنند و حوادث تروریستی اخیر در سطح استان موید این موضوع است.
عبدالغفور ایران نژاد در این بیانیه ‌افزوده است: بدون تردید تنها راه برچیدن بساط افراط و تروریست، توسعه استان است، لذا از نهادهای انتظامی و امنیتی و قضایی، درخواست دارم با عاملان و آمران این حادثه تروریستی قاطعانه برخورد وبا توجه به عزم نظام برای توسعه محور شرق واستان سیستان وبلوچستان با محوریت بندرچابهار، هوشیارتر از قبل عمل کنند
شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز با قدور بیانیه ای اقدام تروریستی مزدوران استکبار علیه نیروهای مدافع وطن را محکوم کرد.

**فرمانداری ویژه چابهار نیز حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس مدافعان میهن اسلامی در جاده خاش ـ زاهدان که موجب غم و اندوه فراوان ما و هم استانیهای عزیزمان شدرا محکوم کرد.
در بیانیه صادره از سوی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار آمده است: این حمله تروریستی را که موجب شهادت و مجروح شدن شماری از حافظان امنیت مرزهای میهن اسلامی شد به شدت محکوم کرده و شهادت آن عزیزان سفر کرده را به محضر مقام معظم رهبری و هم استانی های خونگرم تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحان بهبودی و شفای عاجل مسئلت می نماییم.

**مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز حمله تروریستی به رزمندگان سپاه پاسداران را محکوم و اعلام کرد:
حمله انتحاری تروریست های تکفیری به رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در استان سیستان و بلوچستان بار دیگر ناکامی و شکست دشمنان انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد و چهره واقعی دشمنان قسم خورده ملت ایران را که همزمان با این حمله تروریستی به برپایی نشست ضد ایرانی و استعمارگرایانه در لهستان اقدام کرده اند، برای ملت های آزاده جهان نمایان ساخت.
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی که ملت ایران در هفته های گذشته جشن چهل سالگی آن را برپا کردند، خاری در چشمان دشمنان این ملت است. بی شک حمله تروریستی امروز آنان به رزمندگان و مدافعان مرز و بوم ایران اسلامی برخاسته از کینه توزی و برای تلافی مقاومت و پیروزی های ملت ایران در جنگ های سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی است که هر بار با شکست و ناکامی در این چهار دهه مواجه شده اند.
همچنین طوایف و گروههای مختلف مردمی و سازمان های مردم نهاد چابهار با صدور بیانیه های جداگانه این جنایت تروریستها را محکوم کردند.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.