به گزارش ایرنا سران، بزرگان و نخبگان طوایف جمالزهی، ریگی، قلندرزهی، سالارزهی، هاشمزهی، کرمزهی، شهنوازی، مرادزهی، ایرندگانی، کرد و میربلوچزهی، سهرابزهی، تمندانی، شهلی بر، براهویی، شهرکی، بزی، اسلامی، رحمانی، شهکرمزهی، ناروئی، گرگیچ، گمشادزهی، عمرزهی، بامری، کبدانی و کشانی و محمودزهی، جمشیدزهی، ایرندگانی، ترشابی و برخی طوایف دیگر، شوراها و شهرداران و مسئولان خاش با صدور بیانیه های جداگانه این حادثه کور و جنایت مزدوران استکبار را محکوم کردند.
در بخشهایی از این بیانیه ها آمده است: حادثه تلخ و تاسف بار شهادت جمعی از مدافعان و حافظان میهن اسلامی بار دیگر نشان داد جنایتکاران و تروریست های خائن با این اقدام کور و بزدلانه، اقتدار و عزت و وحدت میهن اسلامی مان را هدف قرار داده اند.
اندیشه تاریک و نگاه شیطانی تروریست های از خدا بی خبر و دلهای پر کینه آنان نمی‌تواند وحدت و انسجام موجود در میهن مان را تحمل کند بنابراین هدف خود را ایجاد ناامنی و ترورهای کور قرار داده اند اما به فضل الهی تمام توطئه هایشان نابود و روز به روز بر اقتدار میهن اسلامی مان افزوده خواهد شد.
طوایف خاش ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی، شهادت این عزیزان را محضر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، ملت شریف ایران و خانواده های معزز شهداء تبریک و تسلیت عرض نموده و برای تمامی بازماندگان صبر جمیل مسالت کردند.

** پیام تسلیت امام جمعه خاش
امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش در پیامی با محکوم کردن حادثه تروریستی جاده زاهدان به خاش شهادت حافظان مرز میهن اسلامی را تسلیت گفت.
در بیانیه حجت الاسلام غلامرضا دهقان آمده است: بی‌شک ارتکاب این گونه جنایات خللی در عزم و اراده صادق و راسخ نظام و ملت ایران در پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب و شهیدان گرانقدر و تداوم مسیر شرافتمندانه، عزتمندانه و افتخارآمیز آنان نخواهد داشت و به فضل الهی با همت و غیرت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، به مدد تجارب ناشی از برخورد قاطع و کوبنده با مزدوران اجیر شده مدعیان ریاکار حقوق بشر و اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار سرکردگان و هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار، با تعقیب شواهد و قرائن، در آینده نزدیک انتقام مهلک و فراموش ناشدنی از آنها گرفته خواهد شد.
** فرماندار خاش حادثه تروریستی جاده زاهدان را محکوم کرد
فرماندار خاش در بیانیه ای حملات تروریستی شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.
حمید الدین یوسفی با ابراز تاسف و اعلام انزجار از حادثه تروریستی شب پیش در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هم وطنان و غیور مردان حافط وطن سپاه سرفراز انقلاب اسلامی گردید با خانواده معظم شهدا و مجروحان این اقدام جنایتکارانه ابراز همدردی کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت تروریستی شب گذشته و شهادت جمعی از جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ملت شریف ایران،بار دیگر نمایش کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عظمت ملت و نظام اسلامی رانشانه رفته، قلب ملت بزرگ ایران جریحه دار کردند.

** علمای اهل سنت خاش حادثه تروریستی را محکوم کردند
مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل و مدیر جامعه اسلامیه مدینة العلوم، امام جمعه و مدیر مجتمع دینی فرهنگی تحفیظ القرآن حنفاء خاش و شماری دیگر از علما با صدور پیام های جداگانه حادثه تروریستی انتحاری دیشب را محکوم و هدف مهم عاملان این حادثه را تفرقه و ‌ایجاد ناامنی عنوان کردند.
در بخشی از این پیامها آمده است: بدون شک هرگونه ایجاد ناامنی و حمله انتحاری به نظامیان عزیز از سوی هر فرد یا گروه محکوم است.
بی شک هدف عاملان این جنایت ایجاد تفرقه و ناامنی در کشور عزیزمان است، اما هرگز به هدف شومشان نخواهند رسید.
در بخشی از بیانیه مدرسه دینی فرهنگی حنفاء با اشاره به اینکه حادثه حمله انتحاری جاده خاش نشان از عصبانیت دشمنان از ایستادگی و همدلی مردم ایران است، آمده است: علی رغم توطئه های اقتصادی دشمن برای ناکارامد نشان دادن نظام اسلامی و ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، اما مردم آگاه با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن سراسر ایران اسلامی، آنان را ناامید کردند و دشمن با روش راهزنان بدوی مردم ایران را بویژه نیروهای جان برکف سپاه عزیز را به شهادت رساند.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.