رسول راشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان و ریزش باران های سیل آسا از 14 تا 16 بهمن که منجر به طغیان رودخانه های محلی در جنوب این استان شد نیروهای هلال احمر که در آماده باش بودند با حضور در محل، خدمات رسانی به آسیب دیدگان را به طور شبانه روزی آغاز کردند.
وی افزود: در این مدت نیروهای هلال احمر به مردم 36 روستای شهرستانهای ایرانشهر ، چابهار، نیکشهر و سرباز خدمات رسانی کردند و همچنان با توجه به مشکلات ادامه دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیروهای این جمعیت علاوه بر اسکان 621 نفر در مکان های امن، به 733 آسیب دیده حوادث اخیر نیز امداد رسانی کردند.
وی گفت: 39 تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با 241 امدادگر تاکنون به خدمات رسانی به مردم سیل زده پرداختند.
راشکی توزیع 147 دستگاه چادر امدادی، 234 تخته موکت، 527 تخته پتو، 401 کیلوگرم نایلون، 52 شعله والر، 48 شعله فانوس و انواع مواد غذایی را از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان استان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا بعد از مدت ها عدم نزول باران در سیستان و بلوچستان از اواخر وقت 14 تا 16 بهمن شاهد بارندگی های شدید در جنوب استان بودیم به طوری که بیشترین آن با 170 میلی متر در ایستگاه بارانسجی شهر «نگور» مرکز بخش دشتیاری چابهار به ثبت رسید.
این بارندگی ها علاوه برخوشحالی مردم مشکلاتی نظیر مسدود کردن 6 مسیر فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان، آبگرفتگی منازل و غیره را به همراه داشت.
سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316***3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.