مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف الگوسازی و تکثیر مدیریت بهینه زنجیره تولید تا مصرف، تقویت حضور مردم در تولید محصولات دامی، فعال سازی منابع و ظرفیت های بلااستفاده، کمک به امنیت غذایی با تولید بیش از 15 هزارتن گوشت، کمک به ایجاد اشتغال مولد برای 2 هزار و 100 خانوار روستایی و کاهش آسیب های اجتماعی به اجرا در آمده است.
علی اکبر صفری افزود: بر اساس پیش بینی ها درآمد متصور برای یک خانوار روستایی در این طرح ماهانه بین 800 تا یک میلیون و 100 هزار تومان است.
وی با اشاره به فرآیند این طرح گفت: طراحی، مدیریت و نظارت بر زنجیره تامین، تامین منابع مالی، تامین و تحویل گوساله و خوراک دام به خانوار، پرواربندی گوساله توسط خانوار روستایی مستعد در ادوار 9 ماهه، بازاریابی و فروش و محاسبه حق السهم شرکا و خروج تدریجی شرکت از مدیریت طرح در 6 دوره از جمله فرآیندهای این طرح محسوب می شوند.
مسئول سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هر یک از این واحدها ظرفیت 15 راس دام را دارند که می تواند ضمن تولید گوشت مورد نیاز منطقه سبب اشتغال در مناطق روستایی شود.
صفری مهمترین چالش های تولید دام در کشور را مدیریت زنجیره ای تامین، عدم توجه کافی به نقش مردم در تولید دام و بالا بودن بهای تمام شده گوشت و تاثیرپذیری از نوسانات قیمت ارز به دلیل واردات مواد اولیه خوراک دام عنوان کرد و افزود: با هدف کمک به تولید و اشتغال تاکنون این طرح در 15 استان کشور اجرایی شده است.
3213 **7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.