حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در حاشیه پنجمین همایش علمی فرهنگی قضات و دادستان های سراسر سیستان و بلوچستان در چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این همایش علاوه بر موضوعات اصلی همایش مشکلات آب و مسائل اقتصادی این استان مطرح شد تا بتوانیم با کمک به دولت بخشی از مشکلات را پیگیری کنیم.
وی بیان کرد: متخصصان و کارشناسان فن در حوزه آب سیستان و بلوچستان و کشور دعوت شده اند تا با تشریح وضعیت منابع آبی، خشکسالی، برداشت های غیر مجاز آب و مدیریت شرایط فعلی بتوانیم قدم های خوبی در این زمینه برداریم.
مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان ارایه طرح های کارشناسی و عملی برای حل مشکلات آب را خواستار شد و افزود: با طرح مسائل و آشنایی با مشکلات آبی این استان بتوانیم نقشی مهم در مدیریت بحران آب داشته باشیم.
وی از دیگر اهداف برگزاری این همایش را تبادل اطلاعات، افزایش دانش قضایی، تبادل تجارب در رسیدگی پرونده ها و ایجاد روحیه نشاط بین همکاران و خانواده ها عنوان کرد.
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: این همایش در چهار سطح برنامه ریزی شده که از جمله آن می توان به برگزاری نشست قضات، نشست آموزشی برای خانواده ها، برگزاری نشست با فرزندان قضات و دادستان ها براساس شرایط سنی و پیگیری مسائل اقتصادی و مشکلات آب اشاره کرد.
وی افزود: این همایش بسیار موفقیت آمیز بود و خوشحال هستیم در این شرایط برگزار شد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان کمک به دولت در زمینه مدیریت کردن شرایط فعلی اقتصادی کشور را از وظایف قضات و دادستان ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید بخشی از نگرانی های اصلی مردم در بازار و جامعه مرتفع شود.
وی آشنایی قضات در زمینه مسائل اقتصادی در رسیدگی به مشکلات را مثبت ارزیابی کرد.
حجت الاسلام حمیدی گفت: قوه قضائیه به صورت جدی در زمینه احتکار، گران فروشی و مسائل اقتصادی ورود کرده تا بخشی از نگرانی های مردم را مرتفع کنیم.
وی همچنین به پرونده بزرگ کلاهبرداری خرید و فروش خودرو موسوم به «کیشکور خودرو» اشاره کرد و گفت: تعداد شکات این پرونده در سیستان و بلوچستان نسبت به استان گلستان کمتر است و برای همین منظور پس از یکسال جمع آوری اطلاعات، بررسی دقیق ابعاد آن، تکمیل پرونده و مستندسازی های لازم به این استان ارسال شد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همین اقدامات در استان گلستان نیز انجام و پس از آن منجر به صدور رای خواهد شد.
وی یکی از مشکلات این پرونده را واسطه های خرید و فروش عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد با سوء استفاده از مردم پول دریافت و به فرد اصلی واریز نکرده اند که نیاز است مردم شکایت خود را به دستگاه قضایی تحویل دهند.
به گزارش ایرنا، پنجمین همایش علمی و فرهنگی قضات و دادستان های سیستان و بلوچستان با حضور دادستان کل کشور به مدت 2 روز در چابهار برگزار شد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.