دکتر محمد مهران امینی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:افتتاح 10مرکزخدمات سلامت شهری و روستایی، 2 خانه بهداشت و شمار زیادی پروژه بهداشتی همزمان با ایام الله دهه فجر در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افتتاح می شود.
وی ادامه داد: راه اندازی این تعداد مرکز بهداشتی و درمانی در شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر علاوه بر ارتقا شاخص ها و توسعه خدمات درمانی به طور محسوس شاهد تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به گروه های هدف خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه‌ اندازی بزرگترین مرکز فوریت های پزشکی سیستان و بلوچستان، راه اندازی اورژانس هوایی، کلینیک ویژه تخصصی ایرانشهر و نیکشهر، مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی در این شهرستانها، بلوک زایمانی نیکشهر و سرباز، آزمایشگاه رفرانس فنوج و سرباز، مراکز درمان بستر فنوج و امام رضا (ع) دلگان، توسعه و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) چابهار و مراکز درمان بستر مهرستان و کنارک را از جمله خدمات ماندگار نظام و انقلاب در حوزه سلامت بلوچستان برشمرد.
وی اظهار داشت: افزون بر پروژه های ذکر شده می توان به اجرای بزرگترین مرکز مادر و کودک کشور و همچنین اجرای بزرگترین مرکز سوانح و سوختگی سیستان و بلوچستان در ایرانشهر و آغاز بکار 2 بیمارستان بزرگ و تخصصی در ایرانشهر و چابهار اشاره کرد.
امینی فرد بیان کرد: یک میلیون و 300 هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند هستند.
وی تصریح کرد: هم اینک به برکت انقلاب اسلامی و تلاش دولتمردان در محروم ترین و دورترین نقاط حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از جمله دهیرک و تلنگ قصرقند، هنگ در نقطه صفر مرزی شهرستان سرباز و کزور شاهد ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات لازم به شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی در منطقه بلوچستان اشاره کرد و افزود: شاخص دسترسی به پزشک از 50هزار نفر قبل انقلاب به زیر پنج هزار نفر ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب حتی یک پزشک متخصص نداشتیم اما هم اینک به همت و تلاش خدمتگزاران نظام مقدس نزدیک به 400پزشک عمومی، 126مرکز خدمات جامع سلامت، 508خانه بهداشت و 76پایگاه اورژانس 115به همراه 31 پایگاه سلامت و 20مرکز تسهیلات زایمانی با 160متخصص در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر درحال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم بلوچستان هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.