به گزارش ایرنا مردم خاش و حاشیه تفتان و نقاط کوهستانی و بیابانی این شهرستان شب گذشته /سه شنبه شب/ سرمای متفاوتی را تحمل کردند.
بر اثر سرما و یخبندان شبانه قندیل های زیبایی شکل گرفته و تا کنون نیز آثار یخبندان در نقاط مختلف این شهرستان قابل مشاهده است.
یخبندان شبانه سبب ترکیدگی بسیاری از لوله های آب شده و در محل شکستگی لوله ها قندیل های یخی شکل گرفته اند.
برخی از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مسئولان شرکت نفت درخواست کردند با توجه به تداوم سرما و یخبندان شبانه کالا برگ جدید نفت سفید اعلام کنند.
رحیم کردی از ساکنان حاشیه تفتان به ایرنا بیان کرد: در ارتفاعات و دامنه تفتان سرما در فصل زمستان به شدت بیداد می کند.
وی اظهار داشت: سرما و یخبندان شدید شبانه اجازه خروج از منزل را به مردم نمی دهد و اگر فردی لحطه ای کوتاه در بیرون بماند و لباس گرم نپوشد دچار سرمازدگی می شود.
وی خواستار اعلام کوپن جدید نفت سفید و تامین سوخت مورد نیاز ساکنان این منطقه شد.
مراد قلندرزهی از ساکنان روستای شوگه شهرستان خاش گفت: سردی هوا هر روز از حوالی ساعت 17 با وزش باد سرد شروع می شود و تا حوالی ساعت 9 صبح روز بعد در این منطقه تداوم دارد.
وی اظهار داشت: براثر سرمای هوا آب موجود در گالن ها و بشکه های آب بطور کامل یخ می زند و اگر در محیطی آب ریخته شود، قندیل های زیبایی روی بوته ها شکل می گیرد.
وی تصریح کرد: کمبود سوخت برخی خانواده ها را دچار مشکل کرده و امیدواریم مسئولان شرکت نفت با در نظر گرفتن این سرما شدید کوپب جدید اعلام کنند.
به گفته ملاشاهی کارشناس اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، شب گذشته ساکنان 10 شهرستان شمالی و نوار شرقی استان دمای زیر صفر را تجربه کردند.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.