محبعلی سیستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان برای پرورش ماهی 288 هزار و 160 قطعه بچه ماهی قزل آلا در ماه های آبان و آذر در استخرهای این استان رها سازی شد.
وی گفت: پیش بینی می شود 123 تن ماهی در اسفند ماه از این تعداد استخر در سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: این تعداد بچه ماهی علاوه بر پنج شهرستان سیستان در شهرستان های زاهدان، خاش و مهرستان نیز توزیع شده است.
وی بیان کرد: وزن ماهی های رهاسازی شده حدود 15 تا 20 گرم است که در پایان دوره برداشت به وزن تقریبی 300 تا 500 گرم خواهند رسید.
سیستانی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به پرورش دهندگان افزود: 70 درصد تسهیلات بلاعوض را شیلات و تنها 30 درصد آورده پرورش دهندگان ماهی در سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: ماهی قزل آلا بعد از پایان دوره پرورش در سطح منطقه و شهرستان های سیستان و بلوچستان توزیع و قیمت هر کیلوگرم این نوع ماهی به طور میانگین 300 هزار ریال خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.