محمد اکرم هودیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خشک شدن قنات ها مشکلات فراوانی را برای کشاورزان منطقه به همراه داشته است.
وی افزود: بیش از 2میلیارد و700میلیون تومان اعتبار در 2 سال اخیر صرف فعالیت های آب و خاک، مرمت و بازسازی قنوات و توسعه باغات شهرستان فنوج شده است.
مدیر جهاد کشاورزی فنوج با اشاره به توانمندی های بخش کشاورزی این شهرستان گفت:کشاورزی زمینه اشتغال 6 هزار و 450 نفر را در این منطقه فراهم کرده است.
وی افزود: هم اینک از مجموع پنج هزار و 400 هکتار اراضی زراعی و باغی این شهرستان 400 هکتار آن مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.
هودیانی بیان کرد: خرما و مرکبات عمده محصولات باغی و یونجه، تنباکو و باقلا عمده محصولات زراعی شهرستان فنوج را تشکیل می دهند.
وی گفت: همچنین 76 هزار راس بز و گوسفند، 800 نفر شتر، 400راس گاو وگوساله، سه واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی با تولید 400 تن درسال از مهمترین ظرفیت‌های دام و طیور فنوج است.
به گزارش ایرنا فنوج با گستره هفت هزار و 732 کیلومتر و جمعیت 52 هزار نفری که 78 درصد آن را روستاییان تشکیل می دهند در 450 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.