به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام علی اکبر کیخا روز شنبه در آیین تجلیل از گزینشگران آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سرسرای مجتمع فرهنگی هنری زابل افزود: در آموزش و پرورش هم تعلیم و هم پرورش هدف است اما باید پرورش مقدم بر آموزش قرار گیرد.
وی اظهار داشت: افرادی که در گزینش برای تعلیم و تربیت انتخاب می شوند باید به فکر رشد استان سیستان و بلوچستان باشند.
امام جمعه زابل با اشاره به خشکسالی 2 دهه اخیر در منطقه سیستان گفت: منطقه سیستان در شرایط خشکسالی هم می تواند به قطب اقتصادی تبدیل شود و اگر هامون خشک شده فکرها و اندیشه ها می تواند آن را متحول کند.
وی با انتقاد از کم فروشی برخی از معلمان در برخی مدارس تصریح کرد: امروز برخی از معلمان مطالب درسی را به صورت نامفهوم به دانش آموزان انتقال می دهند تا دانش آموز مجبور به شرکت در کلاس های خصوصی شوند.
حجت الاسلام کیخا ادامه داد: در شرایطی که منطقه سیستان زیر خط فقر مطلق و تعداد زیادی بازمانده از تحصیل دارد این نوع نگاه در برخی از مدارس قابل قبول نیست.
مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: سالانه افزون بر 10 هزار پرونده در آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار می گیرد که حدود نیم درصد آن رد صلاحیت می شوند.
علی فقیهی افزود: امروز عامل پیشرفت جوامع صنعت و معادن نیست بلکه نیروی انسانی متخصص و صالح است.
وی اظهار داشت: علم غرب بدون دین به اتم تبدیل می شود و دین در داعشِ بدون علم همه را می سوزاند.
مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان بیان کرد: نیروهای گزینش سربازان گمنامی هستند که بی ادعا تلاش می کنند و امانت داری و حق الناس را محور تمام کارهای خود قرار داده اند.
مدیر آموزش و پرروش زابل نیز گفت: گزینش؛ دایره المعارفی از تمام معانی است و گزینش در آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
علی اکبر بَزّی اظهار داشت: حرارت عشق در آموزش و پرورش برای ما خیلی مهم است که این باید از سوی مدیران و معلمان افزایش پیدا کند.
وی افزود: آموزش و پرروش همه چیز و دارای اهمیت است و می تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد.
7317 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.