به گزارش ایرنا محسن حیدری روز شنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ساخت این ایستگاه بر اساس رویکرد هواشناسی در توسعه ارتباط آنلاین و برخط در ایستگاه های هواشناسی استان برای تسریع در ثبت و بهره برداری از داده های اقلیمی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ایستگاه بارانسجی سنگان از زمان تاسیس در سال 1366 تاکنون به صورت سنتی فعالیت می کند، ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن بخشی از ایستگاه های بارانسنجی جنوب سیستان و بلوچستان و احتمال بروز اختلال در بسترهای ارتباطی آن‌ها، نخستین ایستگاه بارانسنج تمام اتوماتیک هواشناسی استان در منطقه کوهستانی سنگان در حومه کوه تفتان تأسیس می شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: برخط شدن ایستگاه های بارانسجی یکی از مهمترین اقدامات برای تهیه سامانه های پیش بینی سیلاب است که برای فعال سازی این سامانه باید تمام ایستگاه های بارانسنجی جنوب استان تمام خودکار شود.
حیدری تصریح کرد: در برنامه خودکار سازی ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصمیم بر این است که بجای خریداری تجهیزات خارجی، از نمونه های داخلی استفاده تا تولید ایرانی تقویت و معرفی شود.
وی افزود: برای تحقق این موضوع نخستین دیتالاگر ایرانی هواشناسی استان برای خودکارسازی ایستگاه بارانسنجی سنگان استفاده می شود.
مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به برنامه تأسیس پنج ایستگاه خودکار هواشناسی در نواحی مرکزی و شمالی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه و موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأسیس پنج ایستگاه خودکار هواشناسی در کوه تفتان، جالق، کوهک، پیشین و سفیدآبه در سال جاری در دستور کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت هواشناسی در توسعه پایدار گفت: توسعه شبکه ایستگاهی هواشناسی از نیازهای ضروری استان است که معاونت عمرانی از این برنامه استقبال می کند.
باقر کرد ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته هواشناسی از نهادهای فرا بخشی است که اطلاعات پایه آن در فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری های کلان مورد استفاده قرار می گیرد. به طوریکه با استفاده از داده های اقلیمی سیاست گذاری های کوچک و بزرگ در بخش های اقتصادی، عمرانی و توسعه ای اعمال می شود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.