سهیلا خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 64 هزار و 940 نفر در این مدت به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه که 50 هزار و 525 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: اهدای خون سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد کاهش داشته که علت عمده این کاهش مربوط به تعطیلی پایگاه سراوان در چهار ماه نخست سال به دلیل نداشتن پزشک بوده است.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 104 هزار و 36 واحد خون و فرآورده های خونی در این مدت در استان توزیع شد که نسبت به سال قبل 5.5 درصد افزایش مصرف داشتیم.
وی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط اهدا کننده خون عنوان کرد.
خسروی تاکید کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم سیستان و بلوچستان برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه حدود 400 واحد خون و فرآورده های خونی در این استان مورد نیاز است گفت: افزون بر سه هزار و 200 بیمار تالاسمی، بیش از هزار و 100 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و غیره در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.