هدایت الله میرمرادزهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار قابلیت های فراوانی در زمینه شیلات دارد و باید برای هر متر نوار ساحلی برنامه توسعه و اشتغال داشت.
وی افزود: منطقه ساحلی گواتر از بهترین نقاط برای پرورش میگو است و تاکنون برای صید و صیادی آن بندر و اسکله ساخته نشده و صیادان به سختی صید خود را تخلیه می کنند.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک حدود 24 هزار صیاد به وسیله هزار و 430 قایق و 907 لنج در بنادر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک مشغول صید و صیادی هستند.
وی بیان کرد: تسریع در تکمیل پروژه های شیلاتی در بریس، رودیک، کنارک و تنگ از خواسته های صیادان است.
میرمرادزهی اظهار داشت: حدود سه تا چهار هزار قایق در 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید چابهار و کنارک با بیش از 15 تا 20 سال در انتظار مجوز صید هستند.
وی بر دوبانده کردن جاده چابهار- بریس به گواتر و چابهار به زرآباد تاکید کرد و افزود: هم اینک تردد کامیون ها برای جابجایی ماهی و میگو به سختی انجام می شود.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل کم عرض بودن این جاده ها در حد تردد خودروهای بین روستایی بارها شاهد تصادفات ناگوار خودروهای سبک با کامیون های حامل ماهی و میگو بوده ایم.
وی بر ساماندهی اسکله های صیادی و حل مشکلات برق، بهسازی محوطه و آسفالت مسیر ورودی بنادر صیادی چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: برای ایجاد اشتغال در حوزه شیلات همت جهادی مسئولان را می طلبد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل یلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.