حمزه ندرت زهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 90 دانش آموز دختر در این کلاس آموزشی شرکت داشتند تا علاوه بر شناخت فرهنگ و حفظ آثار ملی منطقه شان بتوانند یک اشتغال خانگی ایجاد کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: این آموزش ویژه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول سراوان بود که توسط صنعتگران و استادکاران سفال کلپورگان برگزار شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان افزود: این دوره، اولین دوره آموزشی دانش آموزان در زمینه سفال بود و به صورت رایگان برگزار شد و در آینده نیز برنامه هایی از این قبیل اجرا می شود.
وی گفت: در پایان نیز مسابقه ای برگزار و به بهترین آثار جوایزی اهدا شد.
ندرت زهی خاطرنشان کرد: توجه و شناساندن آثار کهن و فرهنگی هر سرزمینی در میان نسل جوان از جمله عوامل موثر در زمینه تداوم و زنده نگه داشتن آن اثر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سراوان با جاذبه های گردشگری بدیع خود از جمله آبشارهای بکر و نخلستان های سرسبز و آثار تاریخی و فرهنگی متعدد ظرفیت مناسبی در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی دارد.
این شهرستان با وسعتی حدود 13 هزار و 905 کیلومترمربع و 175 هزار و 728 نفر جمعیت و داشتن سابقه ای تاریخی و تمدن کهن، شرقی ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.