معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۷۹ زن سرپرست خانوار مددجو در استان از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

رمضان پودینه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تاکنون طرح‌هایی که اجرا شده با توجه به موقعیت جغرافیایی، استعداد و نیاز منطقه شامل طرح‌های دامپروری، کشاورزی، کسب و کار، خدماتی، صنایع دستی و سایر طرح‌ها است.

وی افزود: اکنون به دلیل خشکسالی‌های مستمر، به سمت طرح‌های جدید و دانش‌بنیان از قبیل پنل خورشیدی، شیوه‌های نوین کشاورزی و تولید گیاهان دارویی حرکت کرده‌ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۷۹ زن سرپرست خانوار از خدمات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف شغلی بهره‌مند شدند.

پودینه یادآور شد: کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه سطح مقدماتی، مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه به دنبال ارتقای مهارت‌های شغلی، اشتغال و بکارگیری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی  است.

وی اعلام کرد: استعدادسنجی، ارایه مشاوره‌های شغلی و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در حد ضرورت و رفع مشکلات آنها در راس اقدامات و برنامه های این نهاد قرار دارد تا در نتیجه  زمینه توانمندی آنها را ایجاد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد با توجه به نیازهای کارفرمایان با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت این سازمان به مددجویان زمینه اشتغال فرزندان مددجو را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی، شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های کارگاهی پیگیری می‌کند.

پودینه افزود: مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت براساس نوع طرح در قالب مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد تسهیلات دریافت می کنند همچنین نظارت‌های لازم بر طرح های اشتغال، قبل، حین و بعد از اجرای طرح جهت پایدارسازی طرح های مذکور انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.