مهدی پارسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول بزرگراه زاهدان - بیرجند در حوزه استحفاظی سیستان و بلوچستان 211 کیلومتر است که از این سطح تاکنون 59 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای این طرح هشت میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: 36 کیلومتر دیگر از مسیر زاهدان - بیرجند در دست اجراست اما به دلیل محدودیت های اعتباری برای 116 کیلومتر باقی مانده این بزرگراه تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی کل بزرگراه زاهدان - بیرجند 34 درصد است.
وی تصریح کرد: برای این طرح در سالجاری 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده که تا کنون 45 درصد آن تخصیص یافته است.
به گزارش ایرنا وجود جاده های دو طرفه و کمبود بزرگراه در سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور که طول شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه آن افزون بر هزار کیلومتر است، یکی از عمده مشکلات ترافیکی جنوب شرق کشور محسوب می شود که متاسفانه همه روزه مردم شاهد وقوع حوادث رانندگی و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان هستند.
ایجاد بزرگراه در استان مرزی سیستان و بلوچستان از نیازهای اساسی و مطالبات به حق مردم مرزدار این دیار کهن و پایتخت وحدت اسلامی است.
استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.
راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و محورهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.