به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز دوشنبه در نشست مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار داشت: اگر قرار بر تغییر شرایط موجود در منطقه سیستان است باید تمام دستگاه ها تعامل و همکاری داشته و دارای یک برنامه جامع باشند.
وی ادامه داد: هماهنگی و تکیه بر خرد جمعی، گرفتن تصمیمات کلان، ماندگار و دوری از هم گسیختگی دستگاه ها نتایج مطلوب و موثری در بر خواهد داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای احیای تالاب بین المللی هامون باید یک تیم قوی که دارای مقبولیت ملی و بین المللی باشند ایجاد شود.
وی در رابطه با انتقال آب از دریای عمان به منظور احیای تالاب بین المللی هامون اظهار داشت: خود اتکایی به منابع آبی داخلی یکی از راهکارهای مهم در حوزه احیای این تالاب است.
محبی بیان کرد: دستگاههای متولی در مدت یک هفته باید تمام نظرات و پیشنهادت خود را پیرامون سند جامع مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه دهند تا با جمع بندی نهایی به هیات وزیران ارسال شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در رابطه با سند مقابله با گرد و غبار گفت: موضوع اصلی سند حفظ تالاب بین المللی هامون است.
وحید پورمردان ادامه داد: تدوین این سند یک سال طول کشیده که این امر نشان از وقت و دقت کافی در تدوین آن است.
وی در رابطه با اصل سند که در مورد معیشت جایگزین مردم سیستان است گفت: وقتی آب نباشد دامپروری، کشاورزی، صیادی و هر آنچه که مرتبط با آب است از بین می رود بنابراین هر دستگاهی موظف است معیشت جایگزین را انتخاب و به حیطه عمل برساند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.