به گزارش ایرنا حجت الاسلام محسن مومنی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برگزاری همایش یاوران وقف، نشست تخصصی وقف، فعال سازی انجمن یاوران وقف و راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم از جمله برنامه های دهه وقف سیستان و بلوچستان است.
وی با اشاره به جایگاه وقف گفت: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه می توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: موقوفات در کشور بعد از انقلاب اسلامی در چارچوب معین ساماندهی شدند به طوری که در این استان تعداد موقوفات از 500 مورد قبل از انقلاب هم اینک به حدود پنج هزار موقوفه افزایش یافته است.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده امسال 500 سند موقوفات به ثبت برسد که تاکنون50 درصد آن محقق شده است.
حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به منظور نهادینه شدن فرهنگ وقف علاوه بر برگزاری نشست های متعدد با اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت اصحاب قلم با 21 دستگاه دولتی نیز تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.
وی تصریح کرد: از حدود پنج هزار موقوفه سیستان و بلوچستان بیش از چهار هزار و 200 موقوفه به مساجد، حدود 170 موقوفه به حسینیه و زینبیه و امکان غیر مسجد، 41 مورد به آرامستان، 45 مورد به حوزه عملیه و 16 مورد به امور قرآنی اختصاص دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود زائران محرم به این استان گفت: امسال با ورود افزون بر 63 هزار زائر کشور دوست و همسایه پاکستان به این دیار شاهد رشد 17 درصدی در این بخش بودیم.
وی افزود: در ارائه خدمات به زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان 30 دستگاه دولتی، 13 اداره کل اوقاف استانهای دیگر و ستاد مردمی حضوری فعال داشتند به طوری که خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.