هادی میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توفان شن در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان به بسیاری از زیرساخت ها، شرایط اقتصادی و ماندگاری مردم در منطقه صدمات زیادی وارد کرده است.
وی بیان کرد: شروع توفان شن و افزایش سرعت باد در سیستان باعث ایجاد ریزگرد در سطح منطقه می شود به طوری که این ریزگردها ذرات بسیار ریزی در حد میکرون هستند و به اعماق ریه انسان نفوذ می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: این ریزگردها مشکلات زیادی از جمله بیماری های تنفسی، چشمی، آسم، پوستی، قلبی و گوش را در بین مردم منطقه ایجاد می کند.
وی افزود: بیمارستان تنفسی زابل با 64 تخت صد درصد در بخش فضای فیزیکی و در بخش تجهیزات 60 درصد پیشرفت دارد.
میرزایی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی عدم راه اندازی این بیمارستان سیستم توزیع برق آن است که تاکنون برای تخصیص اعتبار با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت توزیع برق چندیدن بار مکاتبه شده است.
وی تاکید کرد: با ایجاد بیمارستان تنفسی در زابل خدمات رسانی در یک حوزه و با امکانات خاص ارائه می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل از مراجعه 84 نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و غبار در سیستان خبر داد و گفت: 31 نفر از این افراد بستری و 53 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
وی افزود: ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل همزمان با آغاز وزش باد تمام بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای اورژانس جاده ای و غیر جاده ای را به حالت آماده باش در آورد.
به گزارش ایرنا امروز شنبه به دلیل شدت سرعت باد و آلودگی هوا تمامی مدارس، ادارات و نهادهای شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل و پرواز مشهد - زابل - مشهد نیز باطل اعلام شد.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7317**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.