به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مراسم آغاز بکار این همایش اظهار داشت: عاشورا قیامی تاریخی و از دل اسلام سرچشمه گرفته است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: اهل سنت جهان امام حسین (ع) را دوست دارند و همیشه بر این باور هستند که آن امام بزرگوار متعلق به یک مذهب خاص نیستند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: شیعه وسنی همیشه با وحدت و انسجام برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش می کنند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مهمترین پیام عاشورا قیام علیه ظلم و ظالمان و ستمگران است.
​نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اربعین یکی از مهمترین تشابهات مذهبی شیعه و سنی شده است و هیچ جریان انحرافی نمی تواند خللی در این مودت ایجاد کند.

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین رضی الله عنه جلوگیری از انحرافات آن زمان بود و به نوعی توانست به استحکام اسلام و ادامه موفقیت نهضت اسلامی کمک کند.
مولوی نذیر احمد سلامی افزود: ادامه راه امام حسین رضی الله عنه جلوگیری از ظلم و ستم و فسادها است و نباید فقط به سینه زنی وعزاداری و سوگواری خلاصه شود.
وی تصریح کرد: نرفتن زیر بار ظلم و ستم مستکبرین مهمترین هدف امام حسین رضی الله عنه از قیام عاشورا بود.

امام جمعه اهل سنت چابهار نیز گفت: امام حسین (ع) نزد اهل سنت محترم و بسیار دوست داشتنی هستند و اگر سینه زنی در فقه اهل سنت جایز بود ما برای امام حسین (ع) بجای سینه زدن سینه هایمان را پاره پاره می کردیم.
​مولوی عبدالرحمن ملازهی با تشریح زندگی امام حسین (ع) ادامه داد: امام حسین (ع) ایثار و شهادت و مردانگی را به همه آموخت و تا تاریخ هست نام ایشان ماندگار است.

به گزارش ایرنا، در این همایش سخنرانان در مورد نقش و جایگاه قیام امام حسین(ع) طبق آیات و روایات دینی به ایراد سخن پرداختند.
این همایش با هدف تبیین وحدت کلمه در جهان اسلام، ترویج فرهنگ عاشورا و ارزش‌ های دینی و اسلامی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، منطقه آزاد چابهار و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل ‌سنت برگزار شد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.