به گزارش ایرنا غلامرضا مالکی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته آمار و برنامه ریزی اظهار داشت:60 میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان برای سالجاری از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت که از این مبلغ تا کنون 43 درصد تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: این اعتبارات به صورت پروژه ای در اختیار دستگاه هایی قرار می گیرد که زیرساخت های آنها براثر وقایع بحرانی دچار خسارت شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولویت اول ما در سالجاری تامین آب آشامیدنی است، ادامه داد: حدود 180 حلقه چاه در بلوچستان خشک شده و به دلیل محدود بودن منابع آبی در این منطقه حدود سه هزار روستا با تانکر آبرسانی سیار می شوند.
وی تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی سیستان و بلوچستان هفت هزار و 600 میلیارد تومان است که در تولید ناخالص کشور سهم 1.3 درصدی را به خود اختصاص می دهد.
مالکی با بیان اینکه جمعیت سیستان و بلوچستان 3.4 درصد جمعیت کشور است ادامه داد: پایین بودن میزان تولید ناخالص به نسبت جمعیت این استان نشان دهنده پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی است.
وی به شاخص های عمده بازار کار سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: براساس نتایج طرح آمارگیری فصلی نیروی کار در بهار 97 ، نرخ مشارکت اقتصادی در این استان 38.1 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: نسبت اشتغال یکی دیگر از شاخص های بازار کار است که نرخ استان در این زمینه در بهار سالجاری 31 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری در بهار سالجاری 18.6 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 6 درصد افزایش روبرو بوده و دلیل اصلی آن بالا بودن میزان جمعیت روستایی در سیستان و بلوچستان است.
مالکی ادامه داد: از آنجایی که اشتغال جمعیت روستایی وابسته به آب و خاک است خشکسالی سبب شده تا تعداد زیادی از این افراد بیکار شوند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.