ادهم کرد زابلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش( 26 مهر الی دوم آبانماه) اظهار داشت: این طرح های ورزشی با اعتبار بین 272 تا 500 میلیون تومان در شهرستان های زابل، سرباز، ایرانشهر، قصرقند، مهرستان و خاش به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: با افتتاح این طرح ها افزون بر سه هزار نفر از جمعیت روستاهای این شهرستان ها از فضای استاندار ورزشی بهره مند شدند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین همزمان با هفته تربیت بدنی عملیات ساخت 2سرسرای ورزشی در شهرستان های مهرستان و قصرقند آغاز شد.
وی بیان کرد: 270 ویژه برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در سیستان و بلوچستان درحال اجراست که غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، تجلیل از ورزشکاران مدال آور، برپایی رقابت ها، همایش های مختلف و افتتاح طرح های ورزشی از مهمترین این برنامه هاست.
کرد زابلی گفت: هم اینک بیش از 108 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شده است که همزمان با هفته تربیت بدنی 45 خانه روستایی دیگر با اعتبار هر خانه بیش از 40 میلیون ریال به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ورزش سیستان و بلوچستان گفت: تعداد اماکن ورزش استان قبل از انقلاب 12 مورد بود که هم اینک به 318 مورد افزایش یافته است.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین 101 طرح نیمه تمام ورزشی در این استان وجود دارد که در صورت اتمام سبب افزایش سرانه فضای ورزشی این نقطه از ایران اسلامی از 44 سانتی متر کنونی به 55 سانتی متر می شود.
وی گفت: کاروان ورزشی هامون تا مکران به عنوان بزرگترین کاروان سیستان و بلوچستان با بیش از 600 ورزشکار در 68 رشته ورزشی 30 آبانماه به رقابت های طرح المپیاد ورزشی استعدادیابی برتر کشور اعزام خواهند شد.
کرد زابلی ادامه داد: این کاروان در 68 رشته، بین سنین 12 تا 15 سال در 2 گروه دختران و پسران است.
وی بیان کرد: این کاروان بزرگترین کاروان ورزشی بعد از انقلاب اسلامی است و بزرگترین رویداد ورزشی سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، افزون بر 44 هزار و 880 ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.