به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در گردهمایی اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ذات اقدس ربوبی زندگی پیامبران را الگوی این امت قرار داد.
امام جمعه زاهدان افزود: ماموریت پیامبران هدایت مردم از ظلمات به سوی نور بود که هر کدام از اینها 2مسیر را پیش روی بشر قرار می دهد.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با رهبری فقیه جامع الشرایط که موجی از آگاهی و بیداری را در جهان به راه انداخت نمونه هدایت مردم از ظلمات به نور است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: بدون تردید باید جامعه ای که در گذشته مستشاران بیگانه را پذیرفته بود و به آنان حق توحش پرداخت می کرد اما امروز مستقل ترین جامعه امروز در دنیاست را باید مصداق نور نامید.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز در جامعه ما مشکلات مختلفی وجود دارد، گفت: ایران اسلامی اکنون جامعه ای است که هیچ قدرتی توان مداخله در سرنوشت آن را ندارد.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: بخشی از مشکلات فعلی جامعه به شرارت ها و بخشی به سوء مدیریت برمی گردد که باید با برنامه ریزی مدیریت شود.

**مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بیداری ملت ها بود
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این گردهمایی گفت: نعمت های زیادی از طریق انقلاب اسلامی به جامعه و ملت ما رسیده که مهمترین آن بیداری جهان اسلام و همه جوامع دنیاست.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: انقلاب اسلامی ایران مردم دنیا را بیدار کرد تا برای مطالبه حق و حقوق خود به پا خیزند و با توکل بر خداوند به اراده و نیروی خود اعتماد کنند.
وی ادامه داد: این بیداری در سطح وسیعی شکل گرفت و بسیاری از قیام ها در دنیا با الگوبرداری از انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان خاطر نشان کرد: در کنار برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی باید درباره مشکلات موجود نیز صحبت کنیم و به دنبال راهکار باشیم.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: باید از صاحبنظران داخلی در حل مشکلات کمک خواست تا با مدیریت صحیح از این شرایط عبور کنیم.
وی با اشاره به معضل گرانی تصریح کرد: گرانی به جایی رسیده که دیگر کمرشکن است و دیگر در حد توانایی سرمایه داران هم نیست چه برسد به قشر متوسط و پایین جامعه که تحمل این وضعیت برای آنان بسیار سخت است.

** همراهی مردم و مسئولان راهکار خروج از بحران است
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست گفت: امت و نظام ما چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را تجربه می کنند و دشمن به زعم خود بهترین فرصت را انتخاب کرده است.
مولوی نذیر احمد سلامی افزود: در برابر این هجمه های دشمنان اگر رویه انقلابی خود را مانند گذشته حفظ کنیم جای هیچ نگرانی نیست.
وی تصریح کرد: عامل پیروزی انقلاب اسلامی و رسیدن به چهلمین سالگرد آن هم با وجود خیل عظیم مشکلات و تحریم ها حرکت کردن در مسیر قرآن است.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن برای مقابله با دشمنان 2 مسیر با خدا بودن و با مومنان بودن را ترسیم کرده است.
مولوی سلامی با اشاره به اینکه در طول همه این سالها ملت ایران با نظام اسلامی همراهی کرده است، تصریح کرد: امروز نیز برای عبور از همه این مشکلات مسئولان باید با مردم همراهی کنند.
به گفته وی آشنایی و شناخت اهداف دشمن، بازگو کردن دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، اتخاذ اقدام موثر و مناسب برای جلوگیری از سمپاشی رسانه های معاند، تلاش برای جلب رضایت مردم از جمله راهکارهای موثر برای مقابله با هجمه دشمنان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا گردهمایی اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان امروز/یکشنبه/ با حضور نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، شماری از امامان جمعه، فرمانداران، مسئولان و علمای اهل تشیع و تسنن برگزار شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.