محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش رطوبت در چابهار سبب وقوع پدیده مه رقیق و کاهش دید افقی به پنج هزار متر شد.
وی با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد در چابهار در 24 ساعت گذشته به حدود 22 کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: نوسانات دمایی این شهر نیز در این مدت چهار درجه سلسیوس بوده به طوری که دمای هوای آن در سردترین لحظات به 26 درجه و در گرمترین لحظات به 30 درجه سلسیوس رسید.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک دریای عمان به نسبت آرام است و پدیده قابل توجه دیگری در دریا مشاهده نمی شود، ادامه داد: آسمان چابهار، زرآباد، کنارک، بندر تنگ و زرآباد تا امشب صاف و گاهی مه آلود خواهد بود.
وی با اشاره به فروکش کردن توفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان، گفت: سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال این استان کاهش یافته و مانند روزهای اخیر در این منطقه وزش باد شدید نداریم.
وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به حدود 76 کیلومتر بر ساعت رسید.
دیانتی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته پدیده قابل ملاحظه ای در مرکز سیستان و بلوچستان نداشتیم، ادامه داد: آسمان زاهدان هم اینک صاف است اما در روزهای آینده شاهد افزایش ابر خواهیم بود.
وی با اشاره به آخرین خروجی نقشه های همدیدی و آینده نگری گفت: از امروز شرایط برای رشد ابر در نواحی جنوب سیستان و بلوچستان فراهم است که به تدریج از فردا این شرایط در نیمه شمالی استان نیز رخ می دهد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: احتمال بارش های رگباری و پراکنده در نواحی مرکزی و ارتفاعات جنوبی این استان برای روز سه شنبه وجود دارد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.