رضا حکمتیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خودروهای متخلف در صورت مشاهده و محرز شدن تخلف از سوی بازرسان برای نخستین بار بین 10 روز تا 2 ماه توقیف خواهند شد.
وی بیان کرد: برنامه تشدید نظارت و کنترل جایگاههای سوختی، شناسایی و ابطال کارت های مهاجر که به طور غیرمجاز در اختیار مردم و یا جایگاه داران هستند در کنار کدینگ کردن جایگاهها در دستور کار است.
دادستان خاش گفت: از مدتی قبل بر حسب پیگیری های مسئولان و دستور دادستان زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شرکت نفت موظف شده از طریق سامانه هوشمند کارت سوخت، کارت های مهاجری را که در این استان سوختگیری غیرمتعارف دارند شناسایی و ابطال کنند.
وی بیان کرد: تعطیل کردن جایگاههای متخلف نیز از اهرم های دیگری است که مسئولان می توانند برای پیشگیری از تخلفات از آن بهره ببرند و حوزه قضایی نیز با قاطعیت در کنار دست اندرکاران این امر خواهد بود.
حکمتیان ادامه داد: تفاوت قیمت ارز در آن سوی مرز شرایط را برای سوخت قاچاق در مناطق مرزی فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: با بالا رفتن قیمت ارز و رشد قیمت بنزین در مرزهای سیستان و بلوچستان کارت های بدون استفاده از استان های دیگر کشور به این منطقه سرازیر شده که این معضل سبب رشد قاچاق سوخت و شلوغ شدن جایگاهها شده است.
دادستان خاش تاکید کرد: فعالیت شبکه ای برای قاچاق سوخت یک معضل جدی در سیستان و بلوچستان به شمار می رود که انتظار داریم مسئولان دست اندر کار این موضوع را پیگیری و مدیریت کنند.
وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از راههای مهم برای حمایت از تولیدات داخلی بوده که ارتباط مستقیمی با ایجاد اشتغال و افزایش سطح معیشت مردم خواهد داشت.
به گزارش ایرنا کشور‌های پاکستان و افغانستان نیاز مبرمی به سوخت دارند که اگر جمهوری اسلامی ایران نتواند نیاز آنها را به طور قانونی تامین کند قاعدتا این نیاز از مسیر قاچاق برطرف می ‌شود.
به همین دلیل در سیستان و بلوچستان به عنوان استان هم مرز با این 2 کشور موضوع قاچاق سوخت اتفاق می ‌افتد، اما جالب اینجاست که سهم این استان در قاچاق سوخت کمتر از 15 درصد است و افزون بر 85 درصد سوخت قاچاق از سایر نقاط کشور وارد این منطقه می شود.
مشکلی که وزارت نفت بر سیستان و بلوچستان تحمیل کرده عرضه کارت‌های سوخت آزاد در سایر استان‌ها و شهر‌های کشور است به طوری که خارج از این استان در تمامی جایگاه‌های سوخت به ازای هر نازل یک کارت سوخت آزاد وجود دارد.
با این شرایط دیگر نیازی نیست که مردم از کارت هوشمند خودروی خود استفاده کنند و در واقع کارت‌های هوشمند سوخت در سایر استان‌های کشور تقریبا بدون استفاده می ‌ماند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.