علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورا در شهرهای زابل، زهک، هیرمند و هامون وزش باد شدید و گرد و خاک با سرعت 60 تا 70 کیلومتر پیش بینی می شود که ممکن است گاهی این سرعت به 80 کیلومتر بر ساعت نیز افزایش یابد اما بعد از ظهر از شدت باد کاسته می شود.
وی افزود: در سایر شهرهای استان نیز طی این 2 روز غبار محلی همراه با وزش باد در بعد از ظهر پیش بینی شده است.
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه فعالیت بادهای 120 روزه در شمال استان تصریح کرد: براساس نقشه های پیش یابی تا فردا سه شنبه سرعت بادهای 120 روزه قابل توجه نخواهد بود و در سایر نقاط استان نیز جوی پایدار حاکم است.
وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در شمال استان وزش باد از نیمه شب تا ظهر روز بعد شدید خواهد شد به طوری که سرعت آن گاهی تا 80 کیلومتر بر ساعت نیز پیش بینی می شود.
ملاشاهی با بیان اینکه در این مدت در نقاط مستعد، گرد و خاک و کاهش دید رخ می دهد، خاطر نشان کرد: در سایر نقاط استان در این مدت غبار محلی و بعد از ظهر ها وزش باد پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: شهرهای کنارک و چابهار علاوه بر غبار محلی در روزهای تاسوعا و عاشورا مه صبحگاهی را تجربه می کنند همچنین نواحی شرقی دریای عمان نیز به نسبت مواج است به طوری که پیش بینی می شود ارتفاع موج به 2 متر برسد.
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت دمای استان گفت: در شبانه روز گذشته زاهدان با کمینه دمای 11 درجه سلسیوس خنک ترین و دلگان با بیشینه دمای 42 درجه گرمترین شهرهای استان بودند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.