به گزارش ایرنا در این آیین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاد رشادت ها و مظلومیت های حضرت قاسم بن الحسن (ع) نوحه سرایی کرده و حاضران نیز اشک ماتم ریختند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم که در مسجد الغدیر زاهدان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه مذهبی با هدف انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آنان با فلسفه قیام امام حسین(ع) همه ساله برگزار می شود.
حجت الاسلام محسن اشرفیان افزود: در این سوگواره 600 دانش آموز زاهدانی شرکت داشتند.
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در ماه محرم گفت: همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در روز دوازدهم محرم در این استان برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان برپایی همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، مراسم عزاداری امام سجاد (ع) در روز دوازدهم و بیست‌ و پنجم محرم، مراسم اربعین در بقاع متبرکه شاخص استان‌ها و تجمع لبیک یا رسول‌الله (ص) در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) را از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد در ماه محرم برشمرد.
وی گفت: 13 مسجد در زاهدان نیز با اخذ مجوز از اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اقدام به جمع آوری کمک های نقدی مردم برای خدمات ویژه اربعین می کنند.
به گزارش ایرنا نامگذاری این سوگواره با عبارت احلی من العسل در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب این سوال که مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله با عبارت مرگ در نزد من شیرین‌ تر از عسل (احلی من العسل) است نامگذاری شده است.
افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه، همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی 97-98 را در مهرماه آغاز می کنند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.